Avatar billede a-carlo Nybegynder
25. juni 2014 - 16:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ps 4 eller pc?

hej jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal købe?
hvad er fordelen ved pc 4 og omvendt ved pc?
hvilken computer kan en ps 4 cirka smalignes med sådan grafik mæssig set og ydeevne?
jeg tænker os sådan prismæssigt om det kan betale sig?
Avatar billede Slater Ekspert
25. juni 2014 - 17:47 #1
Jeg vil vove den påstand, at der ikke er en eneste ting en konsol (PS4 eller XBOne) kan, som en pc ikke kan gøre lige så godt eller bedre.
De nye generationer af konsoller er allerede værre end en god pc, og eftersom de ikke kan opgraderes, så går der ikke længe før de er langt bagud igen.

Det sagt, så især på grund af vores høje afgifter på computere herhjemme, skal du op i cirka dobbelt pris af en PS4 for at få en tilsvarende pc.
På den anden side igen, så koster spil mere til konsol, og går sjældnere på gode tilbud, så du skal ikke købe forfærdeligt mange spil, før det igen bedre kan betale sig med en pc. Og selvfølgelig kan en pc bruges til flere andre ting end at spille.

Alt i alt er det ikke så nemt at sige A eller B, og det kommer meget an på, hvad du føler mest for. De to største grunde til at vælge konsol må være, hvis du virkelig gerne vil have nogle af de konsol-eksklusive spil, eller hvis alle dine venner har Playstation, og du gerne vil spille med eller mod dem. De største grunde til at vælge pc må være det langt bedre styreredskab til at sigte, musen, samt mods og mulighed for opgraderinger.
Avatar billede a-carlo Nybegynder
25. juni 2014 - 19:01 #2
ja okay tror det falder på en ps 4 da jeg har en bærbar nu og en stationær og bæbaren er 2 år og stationæren to et halvt og de duer ikke rigtig mere så jeg vil heller købe en ps 4 til 3.400 som så holder i cirka 5 år i stedet for men mange tak for hjælpen det hjalp meget lig bare et svar;)
Avatar billede Blueeyez Mester
25. juni 2014 - 20:19 #3
Der er ingen garanti for at en ps4 holder i 5 år.

Jeg ville nok vælge en pc, da den kan flere ting en ps4 og jeg sflv har droppet konsoller, da de er spild af penge.. Et forslag er dog at du køber en pc og smider steamos på den.. Så har du en konsol i en pc.. Og så slipper du for windows os :-)
Avatar billede Slater Ekspert
25. juni 2014 - 21:50 #4
Du slipper for Windows, men du "slipper" også for 95% af alle spil. Det er stadig meget få der kan køre på det Linux-baserede SteamOS.

Det er en fed idé til fremtiden, men jeg vil ikke anbefale det endnu.
Avatar billede Blueeyez Mester
25. juni 2014 - 22:34 #5
#4 alting har en begyndelse og nu er det jo steam der står bag det så mon ikke der er god opbakning ;-)

Man kan os installere Ubuntu og så få steam via Ubuntus software center :-)
Avatar billede a-carlo Nybegynder
26. juni 2014 - 18:14 #6
jeg har heller ikke noget imod windows syntes bare det er røv pc'er bliver så skod efter så lidt tid så heller en ps 4