Avatar billede rschulz Nybegynder
29. juni 2014 - 11:14 Der er 1 kommentar

firmabil

Hej jeg overvejer at lukke mit enkeltmands firma og er i tvivl om hvad jeg skal gøre mht. til firmabilen som er på såkaldte papagøjeplader. Skal den omregistreres og hvis svaret er ja hvilken slags plader skal den have og skal momsen betales?
Hilsen Rita
Avatar billede larsen45 Juniormester
29. juni 2014 - 12:51 #1
Hvis firmaet lukkes og bilen skal bruges til almindelig privat personkørsel efterfølgende, så ja så skal den registreres om.
Ellers for du en pæn stor bøde af politiet, hvis du møder dem på vejen efterfølgende.

Men for at gøre kort process så ring til told og skat kundeservice og få svar på telefon 72 22 18 18 de kan hurtigt fortælle dig præcis hvordan du skal forholde dig, og fra hvilken dato du skal gøre det inden når du lukker firmaet ned. Ikke mindst udgifterne i forbindelse med det også og eventuelle formularer.