Avatar billede kennethkjaer Praktikant
29. juni 2014 - 12:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Total død Pc

Hej Rødder

Har lige et kæmpe problem med min com.

En aften sidder jeg med computeren, og pludselig uden varsel gik den helt død, intet virkede.

Har skiftet strømforsyningen, men stadig intet sker.

model Packard Bell imedia S 3710
Win 7

Nogle som har et forslag eller en løsning ??
Er den helt færdig eller ?

Vh
Kenneth
Avatar billede Blueeyez Mester
29. juni 2014 - 13:27 #1
Min googling fortæller mig det er en bærbar.

Når du sætter strøm til indikerer den så noget med dens led lys?

Afmonter dens batteri og strømkilde. Hold tænd knappen nede i 30 sekunder.
Sæt strøm til og se hvad der sker. (Hvis den virker hvad så når der er batteri i?)
Avatar billede Blueeyez Mester
29. juni 2014 - 13:51 #3
Okay det giver os nogle flere muligheder.

Det kunne tyde på at bundkortrt er brændt af og eller nogle flere komponenter er brændt af / kortsluttet.

Er der garanti på maskinfn?
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juni 2014 - 14:22 #4
bare til test - sæt den i en anden stikkontakt - eller mål, om der overhovedet kommer strøm til maskinen.
Avatar billede kennethkjaer Praktikant
29. juni 2014 - 20:24 #5
Der er ikke garanti på maskinen, den er vel ca. 4 år gammel...
Har prøvet at sætte den til andre kontakter, for at se om det evt. skulle være en defekt forlængerledning, men dette hjælper heller ikke..

Hvis det er bundkortet som er futtet af, hvad skal jeg så forvente af pris på sådan et ??
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juni 2014 - 20:47 #6
Test bundkort. Tag stik til bund kortet ud 20-24 pin dimsen. Sæt strøm på strøm forsyningen og med en clips forbinder du ben 14 & 15. Så skulle strøm forsyningen og dens blæser starte. Hvis ikke, så er det kabling til pc, der er gal. Undskyld den sjove orddeling, det er skrevet på windows phone. Blame microsoft.
Avatar billede Blueeyez Mester
29. juni 2014 - 22:28 #7
Hvis de informationer jeg har fundet er korrekte smartphonå er der 2 bundkort på edbpriser der kan bruge din nuværende cpu og ram: http://kortlink.dk/ehta

Din cpu burde være lga775 og det burde være ddr3 ram. Jeg er dog ikke sikker på om dette er korrekt. Derudover skal du nok købe noget nyt kølepasta (artic silver er efter min mening effektivt). Og til rensning af cpu og køle profil er isopropanol (købes i matas) nok en god ide med den alder den har og det faktum at du er nødt til at afmontere køle modulet..

Køb ikke noget før andre har været indeover dette!!!
Avatar billede kennethkjaer Praktikant
25. august 2015 - 22:52 #8
Så jeg med Pc igen, så venligst smid et svar.