Avatar billede per2edb Praktikant
29. juni 2014 - 16:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjemmegruppe i et hjemmenetværk virker ikke i WIN7

Jeg har 2 computere med WIN7
Herudover AVAST
Jeg skal dele filer mellemde 2 computere
Arbejdsgruppe på begge computere: WORKGROUP
Under opret en hjemmegruppe får jeg at vide jeg ikke kan konfigurere den????
Jeg betragter mig selv som "specialist" men her er noget der svipser
Kan i hjælpe
Avatar billede montago Praktikant
29. juni 2014 - 17:26 #1
Det er ikke nødvendigt at sætte hjemmegruppe op for at dele filer imellem computerne.

Typisk er det desværre kun ens Firewall som sætter en stopper for deling af filer - prøv evt. at disable firewall på begge computere så skulle det gerne virke problemfrit.

Det hjælper også at sætte Netværks placeringen til "Hjemmenetværk" hvis det er muligt... dette gøres inde i netværks og delingscenter hvor du skal trykke på linket til venstre for din netværksforbindelse - og vælge Hjemmenetværk i stedet for Public / Work
Avatar billede per2edb Praktikant
29. juni 2014 - 19:30 #2
Firewall kan ikke undværes så det er ikke en løsning.
Hjemmenertværk er sat som du anføre
Altså ingen løsning

Er der evt. nogen der er vidende om et program der kan køres så der åbnes op - eller har i andre forslag
Avatar billede juleulven Nybegynder
29. juni 2014 - 21:25 #3
støtter lige #1 her, hjemmenetværk er IKKE nødvendigt ... det er "kun" et hjælpe feature til NTFS-rettigheder mv.

Det som #1 nævner med, at sætte netværksforbindelsen til "hjemme netværk" er essentielt for den videre deling

Den Avast du kører med er det "fuld beskyttelse" eller bare "free edition" ?

Har du prøvet de klassiske metoder til, at tilgå modpartens computer?
\\computername
ping
nslookup mv?
Avatar billede montago Praktikant
29. juni 2014 - 22:49 #4
#2

du kunne forhelvede lige PRØVE at deaktivere din firewall... du aner jo ikke hvorfor det ikke virker !

men du kan jo også bare fortsætte med at spilde vores tid ved at antage at du selv kender løsningen.
Avatar billede per2edb Praktikant
30. juni 2014 - 00:03 #5
Jeg har selvfølgelig prøvet at deaktivere Firewall.
Det virker men det er ikke en løsning som jeg skriver.

Hvorfor er du aggrasiv. Spilder jeres tid !!!!
Jeg stopper her. Der er udenlandske tilsvarende medier hvor
man opfører sig ordentlig.
Avatar billede per2edb Praktikant
30. juni 2014 - 08:47 #6
stoppet
Avatar billede montago Praktikant
30. juni 2014 - 10:09 #7
Grunden til jeg bider, er fordi du

- dels ignorere hvad jeg skriver

- dels ignorere mig ved at skrive "Er der evt. nogen der er vidende om et program der kan køres så der åbnes op - eller har i andre forslag"

Hvis vi stod ansigt til ansigt og jeg spurgte dig om hjælp om noget og du så kommer med et validt forslag, og jeg så valgte at feje dit forslag af bordet uden grund og in-your-face vender mig til siden og spørger om der er andre der har et forslag... så ville du nok også blive lidt sur.

Jeg VED faktisk en del om Windows netværk/fileshare - så når du bare skider på min hjælp, så spilder du min tid.

tak fordi du skrider !!