01. juli 2014 - 09:16 Der er 1 løsning

Længde af XML-element

Hej,

(Det jeg spørger om er der sikkert spurgt om tidligere, jeg kan bare ikke finde det. !)

Og jeg er meget  NEWBIE i XML:

Jeg har en XML-skema  / tabel / fil: Jeg kalder den Tidsskema.xml. Den skal bruges i et Gantt-kort.

følgende format:

<XML header ..... >
<Tidsskema>
  <TIDER>
    <dag tid1="08:15" tid2="08:30" ... tid65="24:00" />
    ....
    <dag tid1="08:15" tid2="08:30" ... tid65="24:00" />
    </TIDER>
</Tidsskema>

DAg er mandag - søndag tiden er fra 08:00 -- 24:00 i 15 minutters spring.

Nogen dag ønskes tidsvisning fra klokken 08:00 -> 24:00 .
Andre dage fra 10:00 -->  18:00. foruden der også ønskes mulighed for "variable" tidsvisning.

Dette sker ved at i skemaet (uden for dette // html-data) sættes de ydre tidsgrænser og så er det XML-tabellens grænser
(<dag = tidNN (min fremhævn) til tidMM ) som bestemmer visningen (og dermed længden på tabellen) .

Men hvordan finder jeg antal elementer i en tabel med variabel længde ? (altså det der i en matrice svarer til X-længden ?) og hviordan finder jeg Y-længden (som jo er 7 (antal dage, men jeg ville gerne have tallet på maskin-læsbar form) (så jeg kan manipulere det... )

Læsningen af filen er intet problem, sålænge jeg kører med faste værdier indlagt. Begynder jeg med variable længder er der problemer , men det forventer jeg at få løst nu ! Jeg har "sakset" et script som kan det og modificeret det til mine behov.

KRistian
07. august 2014 - 00:53 #1
Lukker spm...