Avatar billede EmilMeldgaard Nybegynder
07. juli 2014 - 17:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke udvide 2nd partition af HDD

Hej.
På min eksterne HDD har jeg haft lavet en ekstra partition som blev brugt til en backup. Nu vil jeg gerne have den tilbage så jeg kun har én partition ialt. Jeg gør det, at jeg vælger "slet disk" efter den er slettet siger den "ikke-allokeret" præcis, som den skal. Jeg klikker dernæst så på hovedparten af min HDD og vælger "udvid diskenhed" den finder også præcist, som den burde den mængde af HDD'en som ikke er allokeret, men når jeg så klikker "ok". Ja så siger den "Handlingen understøttes ikke af objektet"
Avatar billede 220661 Ekspert
07. juli 2014 - 17:38 #1
Når man ikke vender tilbage i trådene bliver det svært hele tiden at få hjælp.
Jeg har forsøgt at hjælpe dig flere gange, men når du ikke vender tilbage så stopper interessen til at hjælpe dig
Avatar billede EmilMeldgaard Nybegynder
07. juli 2014 - 17:54 #2
Undskyld, hvad mener du?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. juli 2014 - 19:32 #3
Du kan jo bare kigge dine åbne spørgsmål igennem. Der er nogle af dem, hvor der ikke er lagt svar fra hjælperne. Hvis de ikke vil have point lægger du selv svar og lukker tråden.
Jeg afmelder her.
Avatar billede EmilMeldgaard Nybegynder
07. juli 2014 - 19:39 #4
Godt de skulle nu alle være lukket, fint du fortæller mig det.
Avatar billede norskov76 Nybegynder
07. juli 2014 - 20:00 #5
Prøv med dette gratisprogram - det plejer at klare de fleste opgaver af den slags:
http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html
Avatar billede EmilMeldgaard Nybegynder
07. juli 2014 - 20:42 #6
Ja. Det ligner meget det program jeg lige har leget lidt med kaldet "EauseUS partition". Dog er jeg meget usikker på, hvad der burde gøre i programmet?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. juli 2014 - 23:02 #7
Avatar billede 220661 Ekspert
07. juli 2014 - 23:04 #8
Har ikke lige selv brugt denne, men den er anbefalet fra eksperten flere gange. Har selv brugt Easeus Partition Master Free de par gange jeg skulle rette til i filsystemet. Og det forløb uden problemer.
Avatar billede EmilMeldgaard Nybegynder
07. juli 2014 - 23:18 #9
Har nemlig selv lige prøvet det #5 linkede. Jeg brugte den, der hed "extend". Så fandt den selv det som ikke var allokeret (ligesom windows). Dog var det en virkelig mærkelig proces fordi den tog kun halvdelen af det "ikke-allokerede" pr. gang jeg udvidede den.