Avatar billede cslotta Novice
09. juli 2014 - 21:40 Der er 11 kommentarer

computer fryser efter brug af nemid

Hej,

Jeg har lige købt ny HP computer. Den fryser, når jeg bruger mit nemid, ligegyldigt hvilken side jeg bruger. Det er kun den fane, hvor jeg har brugt nemid, som fryser. Jeg kan altså godt arbejde videre i en ny fane. Jeg har prøvet at scanne med diverse programmer, slette og gen installere Java, prøvet en andens nemid, men den fryser stadig.

Er der en der kender til problemet og har en løsning?

På forhånd tak.
Avatar billede Blueeyez Mester
09. juli 2014 - 22:01 #1
Nemid bruger vel java endnu? Måske du skulle fjerne alt java og installere det igen?
Avatar billede cslotta Novice
09. juli 2014 - 22:26 #2
Måske du burde læse mit spørgsmål en ekstra gang! - Det har jeg allerede prøvet, men tak alligevel:)
Avatar billede Blueeyez Mester
09. juli 2014 - 23:54 #3
32 eller 64 bit windows? 32 eller 64 bit java? Hvad siger internet explore og firefox? (Hvis du bruger en helt tredje så er det en god ide at teste i de 2 nævnte (kan være din browser der fejler).
10. juli 2014 - 00:51 #4
Måske -> Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Avatar billede cslotta Novice
10. juli 2014 - 22:44 #5
Tak det vil jeg prøve:)
Avatar billede cslotta Novice
11. juli 2014 - 08:17 #6
# AdwCleaner v3.215 - Report created 11/07/2014 at 08:05:43
# Updated 09/07/2014 by Xplode
# Operating System : Windows 8.1  (64 bits)
# Username : Hans - HANSJ
# Running from : C:\Users\Hans\Downloads\AdwCleaner.exe
# Option : Clean

***** [ Services ] *****

[#] Service Deleted : globalUpdate
[#] Service Deleted : globalUpdatem

***** [ Files / Folders ] *****

Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\globalUpdate
Folder Deleted : C:\Users\Hans\AppData\Local\globalUpdate
File Deleted : C:\Windows\Tasks\globalUpdateUpdateTaskMachineCore.job
File Deleted : C:\Windows\System32\Tasks\globalUpdateUpdateTaskMachineCore
File Deleted : C:\Windows\Tasks\globalUpdateUpdateTaskMachineUA.job
File Deleted : C:\Windows\System32\Tasks\globalUpdateUpdateTaskMachineUA

***** [ Shortcuts ] *****

Den slettede 2 filer. Ved du om de kan være skyld i, at computeren fryser?
Avatar billede cslotta Novice
11. juli 2014 - 10:07 #7
Blueeyes, det er 64 bit Windows. Java har jeg hentet fra Java.com, har aldrig set man kan vælge mellem 32 og 64 bit versioner, så henter den ikke automatisk den korrekte version? Men hvordan ser jeg, hvilken version jeg har?

Har prøvet explore og Chrome, og de gør det begge.
11. juli 2014 - 10:40 #8
Ikke noget ifølge loggen :-(
Avatar billede Blueeyez Mester
11. juli 2014 - 11:01 #9
Okay. Ifølge java så skal du starte enten internet explorer (64 bit, ikke 32 bit) eller bruge firefox. I en af dem går du hertil: http://java.com/en/download/manual.jsp

Og vælger offline metoden, der burde være en 32 og 64 bit version (64 bit vises for 64 bit browsere).

Du bør os fjerne tidligere java installationer med dette værktøj: http://java.com/en/download/uninstallapplet.jsp

Jeg ved ikke om linksne virker, da jeg er på via iphone, men værktøjet hedder: java uninstall tool.

Jeg vil anbefale dig at bruge firefox.
Avatar billede cslotta Novice
11. juli 2014 - 11:10 #10
Det er 64 bit versionen, så det er desværre ikke det.. Jeg har ringet til elgiganten og fået t vide, at jeg måtte geninstallere Windows, hvilket jeg er gået igang med:) hvis det ikke virker må jeg enten få en ny eller pengene tilbage. Tak for indsatsen alligevel:)
Avatar billede cslotta Novice
08. august 2014 - 00:38 #11
Der skulle skiftes bundkort, men tak for hjælpen alligevel:)