Avatar billede force_master Praktikant
14. juli 2014 - 16:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Arrays

Hej
Har en textbox med alt fra 0 til 4 linjer tekst.
kan sagtens få dem ud i array, men i databasen hvor de skal gemmes vil jeg jo mangle nogle elementer hvis der ex kun er 1 element i arrays,
kan jo ikke bede database om at gemme solgttil(3),  vel ?
hvordan fikser man lige det.

Dim solgttil(4) As String
        solgttil = txtsolgttil.Text.Split(Environment.NewLine)

alt dette virker hvis der er skrevet alle 4 linjer i tekstboksen
kan vi tilføje en test som tilskriver en "tom" linje hvis der ikke er noget ?  hvis i forstår
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juli 2014 - 16:30 #1
Du skal vel have indsat NULL for de manglende vaerdier.

Saa lav et array med 4 elementer og soerg for at alle har vaerdien Nothing.

Saa assigner du de elemneter der er fra Split over i de nye array men lader de restende Nothing vaerdier blive.

Og saa gemmer du.
Avatar billede force_master Praktikant
14. juli 2014 - 16:36 #2
mulighed, men i mellemtiden fik jeg fikset dette her samme

Dim solgttil(4) As String
        solgttil = txtsolgttil.Text.Split(Environment.NewLine)
        Do While solgttil.Length < 4
            txtsolgttil.AppendText(Environment.NewLine)
            solgttil = txtsolgttil.Text.Split(Environment.NewLine)

        Loop

Vil det ikke gøre noget lignende ?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juli 2014 - 01:27 #3
jeg er totalt forvirret - den kode har da ikke noget med database at goere
Avatar billede force_master Praktikant
31. august 2014 - 10:57 #4
lukker