Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2014 - 17:54 Der er 6 kommentarer

Wifi stationær

Hej skal have en stationær til at køre på wifi da det ikke kan lade sig gøre at trække et net kabel over til computeren, har været inde og kigge man kan få en usb dongle eller et wifi kort til at sætte i pci express hvad er bedst af de 2 ? :)
Avatar billede claes57 Ekspert
15. juli 2014 - 18:03 #1
wifi kort har langt bedre antenne
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2014 - 18:07 #2
ja det var også det jeg tænkte var bedst, passer sådan et wifi kort ind i alle bundkort?
Avatar billede claes57 Ekspert
15. juli 2014 - 18:27 #3
stort set alle nyere bundkort - men nogle (itx) har kun plads til et enkelt kort, så hvis der sidder et grafikkort, så er der ikke plads til mere.
Hvis du kører Speccy (gratis), så kan du få det præcise navn på dit bundkort. Det kan du så søge på efter spec.
Mit er fx ASRock H77M - så ind på asrock.com og søge på h77m. Under spec har jeg så
Slots
- 1 x PCI Express 3.0 x16 slot (PCIE1: x16 mode)  (grafikkort)
- 1 x PCI Express 2.0 x16 slot (PCIE2: x4 mode)  (fx til wifi eller ekstra grafik)
- 2 x PCI slots  (til gamle enheder)
Avatar billede claes57 Ekspert
15. juli 2014 - 18:27 #4
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2014 - 18:34 #5
super det prøver jeg tak for svar :)
Avatar billede shako Novice
16. juli 2014 - 11:16 #6
Et PCI kort til Wi-Fi er helt klart at foretrække.