Avatar billede lisaolsson Novice
23. juli 2014 - 13:22 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

MS Office 2010 (starter) vs. MS Office 2007

Jeg kører med Windows 7 med præinstalleret starterversion af Word og Excel 2010. Jeg har en 2007 Officepakke, som er installeret på min gamle XP maskine. Jeg kan ikke få lov til at installerede pakken på Windows 7 - har læst mig til at man godt kan køre både med 2007 og 2010 på samme maskine. Jeg får en fejlmelding allerede i begyndelse af installationen.

Nogen som har en ide om denne problematik?
Avatar billede ptj_11 Forsker
23. juli 2014 - 14:33 #1
Hvad siger fejlmeldingen præsist?
Generelt er det smartest, hvis man ikke forventer at anvende den en officepakke, at afinstallere denne før installation af anden officepakke.
/ptj_11
Avatar billede poko1 Ekspert
23. juli 2014 - 20:23 #2
Jeg tror ikke de lykkes i den rækkefølge.
Avatar billede ptj_11 Forsker
24. juli 2014 - 12:27 #3
Hvorfor ikke Poko1?
/ptj_11
Avatar billede poko1 Ekspert
24. juli 2014 - 13:04 #4
Dette skrev jeg fordi sidste gang jeg prøvede fik jeg en popup hvor der stod at det ikke var muligt at installere et ældre system på PC uden at fjerne den nyere først.
Dette er selvfølgelig ikke helt den rette ordfølge da jeg ikke har gemt meddelelsen men essensen!
Avatar billede ptj_11 Forsker
24. juli 2014 - 19:32 #5
Det er jo netop det jeg skriver. Afinstallation af Office 2010 før installation af Office 2007.
Ydermere, så risikerer man, hvis man gør det i modsat rækkefølge (hvis muligt), at filer, der skal anvendes af programmet bliver erstattet med originale udgaver, og dermed mister funktionalitet.
/ptj_11
Avatar billede poko1 Ekspert
24. juli 2014 - 19:44 #6
Nu var det jo spørger lisaolsson jeg reagerede på
Avatar billede ptj_11 Forsker
24. juli 2014 - 20:48 #7
Undskyl Poko1. Den fangede jeg ikke lige.
/ptj_11
Avatar billede lisaolsson Novice
25. juli 2014 - 13:46 #8
Jeg har ikke villet risikere at miste min Starterversioner af Word og Excel - derfor blev de ikke afinstalleret i tilfældet af at der gik noget galt med installation af Office 2007 - hvilket der jo også gjorde. Jeg har før prøvet at bruge 2 forskellige versioner af et program og ved god at filerne godt kan blande sig sammen imellem hinanden. Jeg kørte med en sammenbladning af dansk og engelsk - hvilket godt kan være noget rod. Jeg havde jo 2010 starterversionerne først - og kun Word og Excel. Jeg fik jo ikke noteret fejlmeldingen - som var en gang kode at se på, og jeg havde også nogle problemer efterfølgende, som det har taget noget tid at rette. Jeg skulle egentlig kun bruge Outlook men kunne ikke få lov til at udvælge men kun sætte indstillinger for de individuelle programmer i pakken før installation. Jeg tror, at mine problemer bekræfter at I begge har ret i, at den ene version skal afinstalleres før det virker - selvom jeg fandt et sted, hvor der stod, at man godt kunne køre med begge versioner. Der kan jo også være en del forskel på starterversioner og den originale version. Tak for svar begge to. Jeg må nok finde på noget andet indtil jeg har en fuld version af 2010 eller finder en stand alone Outlook.
Avatar billede ptj_11 Forsker
25. juli 2014 - 14:09 #9
Stand alone Outlook tror jeg ikke eksisterer.
Jeg tror ikke, at du mister noget ved at afinstallere pakken før installation af 2007.Du skal under alle omstændigheder ud og købe en licens til programmet, for at kunne køre videre med det. Starterversionen er jo som det siger, kun en opstartsversion.
Men prøv at køre installationen en gang mere, så kan vi få fejlmeddelelsernes ordlyd.
Så kan vi måske finde en vej derfra.
/ptj_11
Avatar billede lisaolsson Novice
07. august 2014 - 11:57 #10
Min 2010 Officestarter-version kører stadig efter 2 år. Jeg tror, at jeg er oppe imod at vælge eller købe noget helt nyt. 2007 versionen er heller ikke en pro-udgave af programmerne. Jeg har haft for mange problemer efter at jeg prøvede at installerede 2007 oven i og jeg tør ikke tage chancen for at miste det, som jeg allerede har, da jeg stadig kan klare tingene fra min XP maskine - og jeg gider ikke sidde og rode med at andre ting konflikter, fordi jeg installerer og afinstallerer og kører maskine tilbage til tidligere m.m.
Tak for jeres indlæg - jeg finder nok en udvej hen ad vejen
Avatar billede poko1 Ekspert
07. august 2014 - 13:25 #11
I det du jo ikke kunne bruge vores hjælp bør du nok lukke tråden
Avatar billede lisaolsson Novice
07. august 2014 - 14:01 #12
Hermed afsluttet