Avatar billede M_Fink Nybegynder
02. august 2014 - 21:06 Der er 1 kommentar

Ekstern harddisk virker ikke

Hej eksperter!
Jeg har en ekstern harddisk som pludselig er holdt op med at fungere. Det er en western digital. Jeg havde set film på fjernsynet som jeg havde på den, og da jeg så tog den ud af fjernsynet et par dage efter, og satte den i computeren, virkede den ikke. Der kommer den der lyd som kommer på windows når du putter et usb, eller et eller andet andet i. Den kan godt finde den, men det tager et stykke tid før den bliver vist i stifinder. Når den så er fremme kan jeg ikke se nogen egenskaber på den, den står bare som en lokal disk L: Når jeg åbner den går der et stykke tid, og så siger den: Du skal formatere diske i drev L:, før du kan bruge den. Jeg vil helst ikke formatere den, fordi jeg har over 600 gb data, bestående i billeder, videofilm, og mine skoledokumenter igennem de sidste par år... Kunne godt bruge noget hjælp, er mine filer væk, eller er der en måde at få dem tilbage på? Mathias :( :)
Avatar billede HenriksenMads Nybegynder
02. august 2014 - 21:26 #1
Jeg kendte en som fik smadret sit usb stik med vigtige filer på. Hvis du ikke kan få den til live så ved jeg, at der er services som mådtager den rå som den er og finder en måde at få dine data ud på.

Services som http://www.datarecovery.net/ :) Håber du kunne bruge mit svar til bare lidt tryst...