Avatar billede NeroBan Novice
03. august 2014 - 16:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fjern filen thumps.db i Windows 8

Hej alle,

Jeg vil gerne hvis man kunne gøre så windows 8 ikke genererer thumps.db filer da jeg er ved at være godt træt af dem.

Nogen der ved hvordan det kan lade sig gøre?

Mvh. Brian
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2014 - 18:03 #1
Avatar billede NeroBan Novice
03. august 2014 - 22:01 #2
Hej

Tak fordi du forsøger men jeg kendte godt denne måde. Men den virker desværre ikke. Måske det er fordi jeg har opdateret den til 8.1. Den ligger heller ikke som beskrevet under vis. Her ligger den under ved indtastning i listevisning og hedder vis altid ikoner, adrig ikoner.

Men hovedsagen er at det virker ikke. Men derimod vrimler det med thumps.db filer desværre.

I de tidligere windows versioner kan man administrere sådan at den aldrig genererer de filer. Men kan ikke finde genvejen i denne version af windows.
04. august 2014 - 06:30 #3
Pssst: Hvorfor vil du fjerne disse SYSTEM filer ?
Avatar billede NeroBan Novice
04. august 2014 - 08:28 #4
Hej

Fordi jeg har omkring 150 mapper med fotos som jeg uploader til picasa og derefter sletter. Oghver gang jeg sletter vil den ikke slette før jeg har genstartet pc. Samtidigt er der desværre mange ens mapper og når jeg først har været i mappen kan jeg igen ikke slette og ej heller flytte mappen.

Rigtigt irreterende.

Jeg har en home edition og hvis det havde været pro var det lige til. Pro version har en local group edit hvor man kan slukke for cache af thumps.db
Avatar billede NeroBan Novice
04. august 2014 - 23:15 #5
@karise_larry jeg undrer mig over hvorfor du stiller mig dette spørgsmål. Eller hvorfor overhovedet stille mig et spørgsmål når du nu alligevel ikke kan hjælpe mig. Det er i hvert fald for mig en meget arrogant måde at byde ind på! Fint nok du ikke ved noget om emnet men så lad være at byde ind.

@220661 endnu engang tak fordi du forsøgte :-)

Lukker tråden i løbet af i morgen hvis der ikke er nogen som kan hjælpe inden

Mvh. Brian
Avatar billede 220661 Ekspert
05. august 2014 - 17:17 #6
http://social.technet.microsoft.com/Forums/windows/en-US/509ed9cb-477f-4aef-a4a7-a9f2817ddc01/windows-7-and-8-bug-explorer-locks-thumbsdb-in-most-recently-viewed-folder?forum=w8itprogeneral

Jeg har på min Windows 8,0 at gøre det der står med fremhævet tekst, men "file Explorer" kan jeg ikke lige finde i gruppepolitikker på min pc. Om 8,1 er anderledes her det ved jeg ikke.

Det er noget af det samme de er inde på her.
http://www.nextofwindows.com/what-is-thumbs-db-files-and-how-to-disable-and-remove-them/

Kan desværre ikke komme nærmere på det
Avatar billede NeroBan Novice
05. august 2014 - 18:59 #7
Jeg tror det er fordi du har home edition som jeg har ellers burde du have det i dine politikker... Jeg tror desværre bare ikke det kan lade sig gøre med dette styresystem endnu, men bare smid et svar og du får point for forsøgene 😃

Mvh. Brian
Avatar billede 220661 Ekspert
05. august 2014 - 19:42 #8
Mit system er 8.0 pro, og jeg har fået "tilbud" om at opgradere til 8.1. Men jeg har undladt dette fordi jeg oplever feler får problemer efter følgende med computeren.
Svar. Du giver mig blot en lille del og lægger selv svar også og tager resten selv, hvis det ikke lykkes dig at få det ordnet :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
05. august 2014 - 19:42 #9
feler= flere