Avatar billede drgonzo Praktikant
05. august 2014 - 15:11 Der er 7 kommentarer

Klagemuligheder i UK

Hejsa

Jeg har bestilt noget online ved et firma i UK. De har trukket pengene men sender ingen pakke og nægter at give pengene retur. Så jeg skal gerne bruge alle relevante myndigheder at melde disse skumposer til. Jeg tænker UK versioner af forbrugerklagenævnet, E-handels fonden osv

På forhånd tak
Avatar billede claes57 Ekspert
05. august 2014 - 15:35 #1
Du skal bruge paypal ved onlinekøb fra udlandet. Så står de inde for handlen, og giver penge tilbage uden vrøvl.
Ellers prøv via din bank hvis alm betalingskort for at se, om de kan gøre noget.
Hvis det er direkt overførsel fra din konto til firmaets, så kan du kun gå til firmaet.
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2014 - 15:35 #2
henvend dig i din bank og fortryd købet

fortæl banken om svindel nummeret ok
Avatar billede drgonzo Praktikant
05. august 2014 - 16:09 #3
Ja jeg har fået pengene igen via min bank, derfor ønsker jeg stadig at klage over den flok svindlere, så det er stadig klage muligheder i UK jeg ønsker.
Avatar billede frem-ad Professor
05. august 2014 - 18:26 #4
http://www.eksperten.dk/spm/982434 der endte det med jeg udfyldte en formular på bankens hjemmeside, og det endte med pengene kom retur
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2014 - 19:20 #5
Glem det med at klage over internet køb i et andet land
Der har været et hav af sager via kontant hvor politi har været med og ikke for noget godt for køberen
glæd dig over du har fået dine penge retur
Jeg har lagt det som et svar mulighed men det er dit valg

Ok
Avatar billede claes57 Ekspert
05. august 2014 - 20:33 #6
jf #3 du fik penge retur via bank. Så kan du altså ikke klage i spg over at firmaet ikke vil betale penge retur. Det er et spg nu mellem bank og firma - og du har INTET med det at gøre mere.
Du har ikke lidt et tab - så du kan højst svine firmaet til på nettet. Nu har du så ikke nævnt firmaet ved navn, så du vil have at vi andre skal sikre at du får dobbelt igen, og ikke advare os mod køb i firmaet samtidig. TAK FOR KAFFE.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. august 2014 - 11:20 #7