Avatar billede jeppeaaen Novice
08. august 2014 - 18:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Power saving mode.

Kære alle
Jeg har et problem med enten min skærm, grafikkort eller motherboard. Og måske nogle kan hjælpe mig med fejlfinding / løsning.
For få dage siden begyndte problemet med, at min skærm uprovokeret går i power-saving mode.
Jeg har en I5 4670, nvidia geforce 760, Asrock B85 pro4 og en Dell U2412m monitor. Alt dette på win 8.1

- Hvis skærmen er sat via kablet til computeren gennem grafikkortet virker den nu ikke altid - dvs starter i power-saving mode. Eller jeg risikerer den pludselig går i PSM efter blot få minutters brug.
- Hvis jeg i stedet, som nu, sætter skærmkablet i motherboardet, fungerer pc'en, men blæseren til grafikkortet kører på 100%. Og jeg kan ikke registrere grafikkortet i enhedshåndtering.
- Jeg har prøvet nogle løsninger: Opdatering af skærmdriver, grafikkortdriver samt forsøgt at sætte skærmen til fabriksindstillinger påny, ved at tage kablerne ud til både skærmens strøm- og computeradgang. Også slukke for strømmen på PCen.

Er der nogen, der ved, hvordan jeg kommer mit problem nærmere? Har en løsning?

De bedste hilsner
Jeppe
Avatar billede jeppeaaen Novice
08. august 2014 - 19:08 #1
Og jeg har naturligvis også sat min strømstryring til
"aldrig" / "aldrig" for dvale og slumring.
09. august 2014 - 02:19 #2
Har du prøvet at sætte grafikkortet i en anden PCI-E 16x slot?

Har du mulighed for at teste et andet grafikkort i din maskine?

Har du mulighed for at teste dit grafikkort i en anden maskine?
Avatar billede jeppeaaen Novice
09. august 2014 - 08:08 #3
Jeg har kun det ene grafikkort. Men det kan jeg forsøge i en anden slot. Vender tilbage.
tak
Avatar billede jeppeaaen Novice
09. august 2014 - 08:27 #4
Grafikkortet er nu monteret i en anden slot. Første opstart var dog problematisk med windows-crash (og mit win 8.1 crasher ellers aldrig). Efterfølgende boot gav den mig mulighed for reparation - men angav den ikke kunne alligevel.
I de første par min. comp har været tændt har der været en enkelt kortvarig "sort skærm", hvor billedet hurtigt forsvant.
Nu vil jeg teste kortet.
Avatar billede jeppeaaen Novice
10. august 2014 - 08:21 #5
Lavede en komplet formatering og geninstallation af windows 8.1
Superlækkert, ren tavle og ingen problemer med skærmen.

Jeg skal ikke sige, om det var den nye slot i bundkortet eller blot et softwareproblem. Jeg håber naturligvis det sidste.

Da du var så venlig at svare theblackknight, vil jeg gerne belønne dig. hvordan giver jeg dig pointene?
Avatar billede jeppeaaen Novice
05. november 2014 - 06:37 #6
.