Avatar billede dejligeanders Novice
10. august 2014 - 11:59 Der er 2 kommentarer

Er nødt til at gå på VPN-klient - kan jeg ændre det?

Hej Eksperter

Jeg har en mail via mit firma. Jeg har fået de detaljer der skal bruges for at jeg kan lægge den ind i mit outlook, hvilket nu er gjort.
Via arbejdet har jeg også en VPN-klient til at komme på firmaets server.
Jeg har samme mail på min iPhone.

Mit problem er, at jeg skal logge på VPN-klienten for at mailen virker i mit outlook, hvilket er mærkeligt og irriterende.
På telefonen er der ingen problemer... og mine kollegaer der har Mac har heller ingen problemer.

Når der har en ide til hvordan jeg løser det så jeg ikke hele tiden skal logge på VPN-klienten for at bruge mail på computeren?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. august 2014 - 20:48 #1
Det afhænger helt af, hvordan jeres mailserver er sat op.
Det kan sagtens sættes sådan op, at det kun er (godkendte) mobile enheder, der kan tilgå den udenom VPN, givetvis krypteres med et certifikat.
Avatar billede leif Seniormester
12. august 2014 - 09:14 #2
Som udgangspunkt så ville jeg kontakte jeres IT-afdeling, der kan være faktorer eller andet som gør at man har valgt denne løsning.