Avatar billede lad Nybegynder
12. august 2014 - 08:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

winmail.dat - ikke det typisk scenarie

Hej med jer. På mit job har jeg en række brugere der har det problem at når de sender mails til kunder så får kunden vedhæftningen som winmail.dat. Dette er jeg klar over der er 100 spørgsmål her på Eksperten omkring. Svaret er som regel at man skal installere en plugin hos klienten. Det duer bare ikke - jeg kan ikke sidde og få mine brugere til at bede kunder med 1000 forskellige systemer til at installere diverse plugins.

Hos vores systemleverandør er meldingen at man skal undlade at sende mails i RTF format. Jeg har dog kigget brugerne over skulderen når de sendte mails og jeg kan se at de står til HTML format. Alligevel modtager folk filen som winmail.dat. Hvis en af brugernes kunder, som godt kan modtage filen rigtigt, sender til en af dem der modtager winmail.dat fra min bruger så fungerer det som det skal.

Er der nogle der ved om det er muligt vha. af GPO, eller andet, at forhindre Outlook i at sende filer som winmail.dat?

Lidt oplysninger:
Vi bruger Outlook 2010. Så vidt jeg ved er alt sat op med GPO så vi ikke har logonscripts.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2014 - 20:48 #1
Bruger ikke selv Outllok, og ved ikke om det jeg har fundet her løser problemet for dig:
http://www.slipstick.com/problems/outlook-is-sending-winmail-dat-attachments/
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2014 - 20:49 #2
Outlook skulle der stå :-)
Avatar billede lad Nybegynder
12. august 2014 - 21:00 #3
Det ser meget lovende ud. Det vil jeg teste som det første i morgen. Det ser ud til din Google-fu er stærkere end min :-)
Avatar billede lad Nybegynder
08. februar 2015 - 08:59 #4
Vores leverandør har lavet et eller andet i en GPO og løst problemet den vej.

Skriv et svar, så får du points.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. februar 2015 - 11:21 #5
svar.