Avatar billede karlmorian Nybegynder
12. august 2014 - 15:25 Der er 5 kommentarer

Diagram i Exel

Regneark 2 rækker: Dato / Kr.
Diagram: søjlediagram

Når diagrammet aktiveres vises omrids af data i regneark.
Når jeg tilføjer ny dato og nyt beløb, kan jeg få det vist i diagrammet ved at trække omridsmarkeringen hen over de tilføjede data, men omridsmarkeringen flyttes blot - således at det første datapar forsvinder fra diagrammet.
Det må da kunne lade sig gøre at udvide diagrammet løbende ?
Jeg kan ikke finde noget om det i "hjælp".

NB! Jeg kan heller ikke finde nogen måde at markere et langt område på, hvilket kan være meget vanskeligt.

Håber Experten kan hjælpe.

Windows 8.1  Officepakke 2007
Avatar billede finb Ekspert
12. august 2014 - 15:43 #1
prøv:
ctrl + * (altså stjerne)
Avatar billede karlmorian Nybegynder
13. august 2014 - 10:07 #2
Desværre: det virker ikke.
karlmorian
Avatar billede jens48 Ekspert
16. august 2014 - 00:24 #3
Du kan se et eksempel i http://gupl.dk/713341/
Avatar billede karlmorian Nybegynder
17. august 2014 - 11:21 #4
Tak for svaret: Jeg kan se og har prøvet, at dit eks. virker,  Men - over dit står der: Dynamic chart - det gør der ikke på mit så jeg mangler stadig lidt forklaring / hjælp
Avatar billede jens48 Ekspert
18. august 2014 - 09:24 #5
Dynamic Chart er blot det navn jeg har givet regnearket.

Du skal navngive de enkelte kolonner - i den engelske version gøres det med shortcut funktionen Alt + I, N, D. De enkelte navne defineres som vist under diagrammet. Her er der kun vist for de to første kolonner.

En lettere måde at gøre det på er at indsætte en tabel, der hvor du har dataområdet. Når du skriver nedenunder vil det automatisk blive inkluderet i tabellen.