Avatar billede sara-lind Nybegynder
16. august 2014 - 12:04 Der er 6 kommentarer

Skærm går i sort

Hej,

Jeg har en bærbar computer (Packard Bell Easynote LJ71)
Jeg kan sagtens starte den op og skrivebordet vises fint i længere tid. Jeg kan også godt få lov at koble til et netværk.

Men lige så snart jeg starter et program, det gælder også en Google chrome, så går skærmen langsomt ud og går helt i sort.

Først kommer der noget krimskrams i toppen og derefter bliver skærmen mørkere og mørkere for til sidst at blive helt sort.

Hvad kan der være galt? Kan det bare være en del som grafikkortet eller lignende som kan skiftes?

Håber der er nogle der har en ide til hvad der kan være galt :)
Avatar billede poko1 Ekspert
16. august 2014 - 16:28 #1
Hvis du sætter et kraftigt lys bag skærmen kan du så se noget?
Avatar billede sara-lind Nybegynder
17. august 2014 - 21:44 #2
Hej tak for din kommentar, jeg har afventet lidt med at svare da den efter en opdatering af drivere ikke er gået i sort i lang tid. Umiddelbart var der ikke nogle drivere til skærm eller grafikkort der blev opdateret så det undre mig hvis det ku være det...

Men jeg afventer lige og ser om den går i sort igen eller hvordan...
Avatar billede sara-lind Nybegynder
18. august 2014 - 07:00 #3
Nå nu gik den i sort igen.. jeg kan ikke se det gør en forskel at sætte skarps lys bag skærmen...

Denne gang gik den bare direkte i sort ingen krimskrams inden..
Avatar billede poko1 Ekspert
18. august 2014 - 07:16 #4
Det med lys bag skærmen var fordi det kunne være backlight der var gået! Men det kunne også være et varme problem som kan skyldes snavs omkring blæser og udluftning.
Avatar billede sara-lind Nybegynder
18. august 2014 - 07:27 #5
Tak, jeg må igang med støvsugeren når jeg kommer hjem fra arbejde :)
Avatar billede sara-lind Nybegynder
19. august 2014 - 20:58 #6
Det gjorde ingen forskel desværre. Andre foreslag?