Avatar billede net10 Nybegynder
18. august 2001 - 11:01 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

password på en side

Er der ikke en eller anden der kan hjælpe mig med at finde en god og nem måde at lave en side hvor man skal bruge password for at komme ind
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
18. august 2001 - 11:05 #1
skal det være javascript \'0+
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
18. august 2001 - 11:05 #2
?
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
18. august 2001 - 11:06 #3
Rimelig simpel passed beskyttelse

Kopier dette script ind mellem <body> og </body>

<script language=\"Javascript\">
function login() {
  password = prompt(\"Indtast password\",\"\")
  if (password != \'\' && password != null) {
    location.href = password + \'.htm\';
  }
</script>

Indsæt denne kode, der hvor du vil have login-knappen

<input type=\"button\" value=\"Login\" onClick=\"login();\">
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
18. august 2001 - 11:07 #4
Sig endelig til hvis der er fejl eller det evt. ikke virker
Avatar billede net10 Nybegynder
18. august 2001 - 11:12 #5
den første sætter jeg den ind på den side der skal beskyttes ??? knappen skal jeg have på forside
Avatar billede danscape Nybegynder
18. august 2001 - 11:15 #6
Det første skal du sætte ind mellem <BODY> og </BODY> på den side hvor du skal have login-felterne....

<input type=\"button\" value=\"Login\" onClick=\"login();\">

Skal sættes på samme side, som den du sætte den første kode ind, dog bestemmer denne her kode hvor login flterne skal være på din side.....

-KAsper!

Avatar billede danscape Nybegynder
18. august 2001 - 11:16 #7
felterne even....
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
18. august 2001 - 11:17 #8
NiX.. du skal sætte login knappen sammen med Login Scriptet.. Du kan sætte det på flere sider.. Og det virker hvis ikke så skriv endelig .. Man kan ikke se login felterne da de kommer i et POPUP vindue når du trykker på \'Login\' knappen !
Avatar billede net10 Nybegynder
18. august 2001 - 11:22 #9
den kommer med en fejl ??  script fejl hvor skal jeg skrive den side som skal beskyttes ??
Avatar billede roenving Novice
18. august 2001 - 12:13 #10
<html>
<head>
<title>Login-side</title>

<script language=\"Javascript\">
function login() {
  password = prompt(\"Indtast password\",\"\")
  if (password != \'\' && password != null) {
    location.href = password + \'.htm\';
  }
</script>

</head>
<body>
Navn: <Input name=navn type=text>
<input type=\"button\" value=\"Login\" onClick=\"login();\">
</body>
</html>
Avatar billede net10 Nybegynder
19. august 2001 - 11:10 #11
hvor skal man sætte det password man gerne vil have ind i dette script og hvor sætter men den side den skal gå til når man logger sig ind med sit password
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. august 2001 - 13:03 #12
password er navnet på den \"hemmelige\" side man kommer til når man loller korrekt ind:
Så hvis din beskyttede side hedder \"net10.html\" vil password være \"net10\".
Avatar billede nicolaselg Nybegynder
19. august 2001 - 17:17 #13
skal det være javascript?

Det bør laves i noget serverside f.eks asp

/Nicolas