Avatar billede solonox85 Nybegynder
22. august 2014 - 10:39 Der er 23 kommentarer

tilgin hg2301

Hejsa, jeg vil starte med at sige, at jeg før har haft åbne porte på denne router, uden FAST IP! så det skal vi ikek snakke om.
det jeg ikke forstår er, at jeg kørte en server i over nogen måneder og folk var vilde med den, hele 750 mennesker på blot 2 dage, da den self var populær. men nok om det.
jeg savner lidt at ha min egen server, fordi det altid er små børn der styre serveren og synes bare de gør det dårligt, så ville prøve at sætte min server op igen, men desvære kan ingen join, kun mig selv, har den rigtige command line til css serveren, det hele er den skide router, hvordan kan den bare lukke for alle mine porte? bare sådan lige pluslig? det giver seriøst ingen mening, nu har jeg ledt og ledt på google efter svar, den person som fandt et svar, gad ikke hjælpe os andre, og smuttede bare videre, fordi hans problem er løst.

min tilgin hg2301 er lidt sjov, for sidder og leder med dem, man kan ikke finde DMZ eller NAT der inde, medmindre jeg fucker den op, og restarter, så kommer der en helt anden form for side frem, end den jeg er vand til, og der kan jeg røre ved stort set alt! men når nettet ordentlig er tilbage, så smutter denne side, og bliver den til gamle side, hvor jeg intet kan! udover port og templets.

hvis der sidder en der ude som ved meget om router tilgin hg2301 så svar gerne. hvis jeg selv finder en løsning på et tidspunkt, skal jeg med glæde oplode her inde, for der virkelig mange som sidder fast i den skide router.

synes det sjovt at jeg kunne køre en server og nu kan jeg ikke..
Avatar billede chalde Seniormester
22. august 2014 - 10:47 #1
Fast IP og Public IP er 2 forskellige ting.
Så for ikke at tale om fast IP, men istedet Public IP: Har du en?
Avatar billede solonox85 Nybegynder
22. august 2014 - 10:50 #2
mener du denne her ? 77.68.246.16, eller andre steder at tjekke det? brugte whatsmyip.
Avatar billede chalde Seniormester
22. august 2014 - 11:21 #3
#2 Det kan være CGN/NAT, så du skal undersøge om der er hul igennem fra WAN til din router.
Ofte kan du se dette ved at sammenligne routerens WAN IP med den du har fundet på whatmyip.
Avatar billede chalde Seniormester
22. august 2014 - 11:31 #4
Hvis jeg laver lookup på 77.68.246.16, så kan jeg se at der står følgende: Bredbaand Nord A/S - CGN
http://www.whois.com/whois/77.68.246.16
Så noget kan tyde på at du ligger i deres CGN.

I så fald står der følgende på deres hjemmeside:
Kan jeg få en fast offentlig IP-adresse?
Ja, der kan oprettes én fast offentlig IP-adresse på et privat internet abonnement. Denne adresse tilknyttes den router der medfølger dit internet abonnement. Hvis du skal anvende denne faste IP adresse på anden vis, er det noget du selv skal sørge for, og som Bredbånd Nord ikke supporterer. Ønskes du en fast IP-adresse, kan dette bestilles ved oprettelsen eller efterfølgende ved at kontakte Kundeservice
http://www.bredbaandnord.dk/F%C3%A5-hj%C3%A6lp-til/Internet/Sp%C3%B8rgsm%C3%A5l---Svar

Men start med at undersøge som beskrevet i #3
Avatar billede solonox85 Nybegynder
22. august 2014 - 11:41 #5
okay tror jeg har fundet den, og den ligner ikke den som jeg gav dig,
i starten på denne WAN IP er med 3 og ikke 2 som den her 77.68.246.16

undskyld mig hvad er CGN? er det en slags blacklist som nogen snakker om rundt omkring? :) tak for at du bruger tiden på det her,har virkelig prøvet alt!
Avatar billede chalde Seniormester
22. august 2014 - 11:57 #6
#5 CGN = Carrier Grade Network Address Translation
Det er en opdeling af netværk for at spare på offentlige IP-adresser, da der er mangel offentlige IP-adresser og de derved er kostbare.
Fordelen for CGN for udbyderen er, at de kan samle mange slutkunder under færre offentlige IP-adresser. Ulempen for slutkunden er, at de ikke uden videre kan tilgå deres interne netværk direkte fra internettet.
Mange udbydere tilbyder derfor at du tilkøber en offentlig IP adresse.

At du har kunne få adgang førhen, kan skyldes at du midlertidigt har haft tildelt en offentlig IP.
Avatar billede solonox85 Nybegynder
22. august 2014 - 12:11 #7
okay lyder mærkeligt, fordi jeg fik nemlig købt mig en fast ip hos dem, hade den i et par dage. men der kunne jeg heller ikke få serveren op og køre eller noget som helst, præcis det samme som ikke at ha en fast ip, så jeg sagde det op igen

hmm mærkeligt, fordi kan huske da jeg boede hjemme, der kunne jeg ikke få serveren op, ringte ind og de ville ha penge for det, og det ville jeg ikke betale for, så jeg fandt en guide på et wepsite hvordan jeg gjorde min ip static og det gjorde jeg og boom, det virkede bare!

men hvis jeg gør præcis det samme nu så virker det ikke, men som du siger det kunne være den wan ip var den samme, men synes bare det mærkeligt
Avatar billede chalde Seniormester
22. august 2014 - 12:42 #8
Skyldes sikkert at leasen på IP'en ikke har været udløbet, så du har haft holdt den i et stykke tid efter du har opsagt.
Avatar billede solonox85 Nybegynder
22. august 2014 - 12:53 #9
Jamen købte en fast ip for første gang, og det virkede ikke med fast ip, der hade jeg os alle disse problemer. derfor jeg ikke rigtig kan forstå hvad det er
Avatar billede chalde Seniormester
22. august 2014 - 13:16 #10
#9 Før du kan gå i krig med at sætte det op, er du nødt til at have en offentlig IP.
Men hvad jeg kan læse mig frem til både her på exp og google, så er det noget hø at sætte op på det udstyr waoo/energiselskaberne smider efter slutbrugerne.
Det mest optimale er, at få udstyret sat i bridge-mode og derefter sætte sin egen router op.
Avatar billede solonox85 Nybegynder
22. august 2014 - 13:23 #11
okay, ja det en dårlig router...
har prøvet at finde DMZ eller Bridge-mode, men desvære uden held overhovedet, kan ikke finde noget som helst om det i den tilgin router, der var en han var heldig at finde den, men sagde intet til os andre, det var lidt træls
Avatar billede solonox85 Nybegynder
22. august 2014 - 15:54 #12
jo tak, det var fast ip, utroligt at det ikke virkede sidste gang, det må være den gamle router, men jo nu virker serveren, du kan lige skrive hvordan jeg giver dig de point der :)
tak

løsningen er ring til kundeservie køb fast ip. og så sørg for routeren virker
Avatar billede wanthai Nybegynder
30. maj 2015 - 13:25 #13
hvordan satte du den op?
Avatar billede solonox85 Nybegynder
30. maj 2015 - 13:53 #14
Wanthai - jeg ringte til knudeservie og sagde jeg gerne ville ha en fast ip, som koster penge :/ og efter det gik jeg bare ind i min router og åbnede porte som 27015 :)
Avatar billede wanthai Nybegynder
30. maj 2015 - 17:52 #15
Hej solonox85

tak for svaret.

Jeg har en fast IP, men kan ikke finde ud af at åbne de porte. Kan du råde mig her?
Avatar billede solonox85 Nybegynder
30. maj 2015 - 22:32 #16
ja, du skal bare gå ind på http://192.168.1.1/ og når du er logget ind så gå ind i Advanced.

kig i ventre side, der en menu, gå ind i port forwarding.

rull ned i bunden og skriv et navn, og connection til waoo-dchp og add.

husk at enabled, og skriv din IP pv4 i Destination.

nede i New, vælger du bare tcp-udp.

og start og end 27015. og den sidste start betyder vist ikke så meget, min stod vist bare på 1 eller 2
Avatar billede wanthai Nybegynder
31. maj 2015 - 10:07 #17
I IPCONFIG /ALL er min prefered ip 192.162.1.xxx

Her er hvad jeg kan under General

eksempel:

Name: DNS
Port: WAN
Connection: waoo-dchp

X Enabled

Network
Source IP address / prefix length: /
her er min Statiske IP xx.xx.xxx.xxx /27

Destination IP address:
her har jeg skrevet den interne IP til min servermaskine
192.168.1.xxx

Portmaps
#  Protocol(s)     Forwarded ports  Destination ports  Delete
                  Start     End     Start
1             53

2             53

Jeg har åbnet portene 21 23 25 80 og 53

er det ikke korrekt sat op?
Avatar billede solonox85 Nybegynder
31. maj 2015 - 15:36 #18
jo, bare husk os at smide din port ind i "end" os, og i den sidste start, mener jeg du kan skrive 2, og så burde det virke.

hvis ikke, så prøv at tage din fast ip og ligge den i destination. :)
Avatar billede wanthai Nybegynder
31. maj 2015 - 23:10 #19
Nop, intet af det virker. Kontakter Bedbaandnord i morgen, og håber de kan inde ud af det.
Ellers vil jeg prøve med min gamle Zyxel
Avatar billede wanthai Nybegynder
01. juni 2015 - 19:55 #20
Min router er Tilgin HG 2380. Det er ikke problemet.
Problemet er hos Bredbaand Nord. De har valgt at bruge port 80 på deres routere, og derfor er den port ikke ledig til os almindelige kødelige.
Med supports hjælp forsøgte jeg med at bruge andre portnr., dog uden held.
Jeg bruger SAMBAR 7 som server, det er en flertrådet server med HTTP, FTP, DNS, DHCP, MAIL og mange flere features. en den server vil ikke acceptere at jeg ændrer portnr., så starter den simpelthen ikke. Så det er der vi er i øjeblikket.
Finder jeg en løsning vender jeg tilbage me den her op forumet.
Avatar billede solonox85 Nybegynder
03. juni 2015 - 18:34 #21
ja okay, vi har heller ikke samme router, og kan kun fortælle at tilgin er prut. men altså jeg hade ingen problemer med at sætte min server op i counter-strike, da jeg købte en fast ip, men min port var os 27015 og ikke 80 :)

jeg kan kun ønske dig held og lykke, men der er dog en sidste ting jeg synes du skal prøve at gøre.

Gå ind i "advanced" og så ind i "Templates" så går du ned i "servers" og adder din server og hvad du vil kalde den.

så går du tilbage til "Port forwarding"

Øverste oppe tager du lan client eller ip address.

og så Connection - waoo-dhcp.

når du går videre kommer der en firkantet box frem hvor reglen er addet.

husk det mest vigtige, save settinges lige efter :)

hvis det ikke virker, så jeg ikke sikker på du har en fast ip, eller måske bare den router der driller, så held og lykke
Avatar billede wanthai Nybegynder
04. juni 2015 - 10:34 #22
hej solonox85

tak for indputet. Jo jeg har fast IP. Jeg valgte at åbne port 90 o Firewall'en. og det gør at jeg skal tilføøje port nr. efter mail addressen, altså wanthai.dk:90 for kunne komme ind på siden.
Det eneste jeg ikke har kunne løse er mine serverside include sider, de vil ikke acceptre denne løsning, ellers har jeg det oppe og køre.
Ja, Tilgin er noget mixmax, men det er først og fremmest Fiber udbyderen der har lavet noget amatøragtigt opsæt.
Avatar billede solonox85 Nybegynder
05. juni 2015 - 13:29 #23
ja okay, jeg synes at fiber net er godt! dog er deres router noget som ikke virker særlig godt. jeg håber du finder en løsning på problemet og kan få det hele til at virke :)