Avatar billede pdj Novice
26. august 2014 - 21:41 Der er 1 løsning

Dataopsamling fra mobil

Jeg har lavet en simpel løsning med en Google Formular med en række felter, hvor jeg og et par naboer løbende kan registrere værdier for vores fælles varmeanlæg. Dvs. vandforbrug og varmeforbrug og forskellige temperaturer osv.
Indrapporteringerne kan vi så se i et Google Regneark. Det virker for så vidt ok - specielt det at vi kan gøre hurtigt fra vores forskellige telefoner.

Det er desværre bare lidt for simpelt, og jeg ved ikke om en løsning kan laves indenfor rammerne af Google Formular og Regneark, eller der findes andre muligheder.

Vi savner nemlig muligheden for hurtigt at kunne vurdere om fx vandforbruget er steget voldsomt siden sidste registrering, som tegn på en rørskade, eller om en temperatur er for høj eller lav i forhold til årstiden. Det kunne fx løses ved at vi nemt kunne se sidste registrering af de forskellige datafelter samtidigt med at vi registrere. Alternativt skal vi kunne angive nogle betingelser ind for forventet værdi på baggrund af seneste målinger, og så få e-mails hvis værdierne falder udenfor. Eller måske noget helt tredje?

Jeg kan flere mange specifikke apps der kan bruges til at registrere lignende ting, men de har ofte meget fastlåste data-felter, og de benytter sjældent en online database til selve opsamlingen, og de er typisk kun lavet til enten Android eller iOS, selvom simpel HTML burde perfekt til formålet.

Nogen der har en ide til en simpel måde at gribe det an på?
(Løsningen behøver ikke være i Google Formular/Regneark, men det var lige det nemmeste jeg kunne finde i første omgang)
Avatar billede pdj Novice
26. august 2014 - 22:25 #1
Jeg var vist lidt for hurtig til at afskrive Google Forms. Man kan lave Apps Scripts der gør præcis det man ønsker, så det må jeg hellere kikke mere på.

Jeg lukker igen - beklager forstyrrelsen :-)