Avatar billede es8ch Praktikant
06. september 2014 - 13:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til perfekt opsætning af router

Sidder med en Cisco E 2500 og en 90/90 forbindelse, men kan kun
downloade med 3Mb trådløst. Det forstår jeg ikke lige. Er der en, som ved hvad jeg kan gøre for at optimere mit netværk?
Avatar billede Blueeyez Mester
06. september 2014 - 14:56 #1
Hvilket netkort er der i din pc?
Avatar billede es8ch Praktikant
06. september 2014 - 15:32 #2
Det er et Qualcomm Atheros AR9485
Avatar billede Antlars Novice
06. september 2014 - 19:54 #3
Hvad er din hastighed med kabel?
Avatar billede Blueeyez Mester
06. september 2014 - 22:42 #4
Du skal nok ha et bedre netkort i din pc, men vi kan prøve at optimere det lidt...

I windows er der noget der hedder enhedshåndtering, her skal du finde netkortet ohøg højreklikke og vælge egenskaber. Så skal du gennemse om der er noget strømbesparende funktioner der er aktive. Hvis så deaktiver det og genstart computeren.

I windows er der os strøm styring hvor du kan justere ydeevnen på din pc, vælg høj ydeevne (vista, 7 og formentligt 8.1)

Jeg bruger linux, men det er lige de 2 steder jeg husker i windows der kan gøre en forskel.

- routeren

Den skal køre på -n only (trådløst)
Er der mange trådløse netværk i dit område? Dette kan påvirke det trådløse og hvor langt sidder du fra routeren?

Hvis du nu går ind på speedtest.net og laver en hastighedstest hvad får du så af resultater?
Avatar billede es8ch Praktikant
07. september 2014 - 10:14 #5
@Blueeyez: Intet af det det foreslår hjælper....desværre

@Antlars: Fuld skrue....hvad ellers ;-)
Avatar billede Blueeyez Mester
07. september 2014 - 10:32 #6
Hvad får du af hastigheder over wifi og hvad med kabel via speedtest?
Avatar billede es8ch Praktikant
08. september 2014 - 15:58 #7
Download på wifi : 30mbit
Download på kabel: 100 mbit
Avatar billede Blueeyez Mester
08. september 2014 - 20:41 #8
Kunne godt mistænke synderen er routeren eller dit netkort..

Mit eget er dog kun 40/40, men  jeg får så os kun 30/30 over wifi med bærbar, men min iphone får 40/45 ca.. så jeg er lidt i tvivl.. især da min bærbar har et 450 Mbit netkort, men da jeg kører linux, ved jeg at det ikke nødvendigvis fungerer 100%, men det virker :-)
Avatar billede es8ch Praktikant
09. september 2014 - 15:46 #9
@Blueeyez....ja, det jo enten det ene eller det andet :-) ...har overvejet et Intel wifi kort, for jeg tror ikke det er routeren....så løg et svar, så får du point
Avatar billede Blueeyez Mester
10. september 2014 - 17:24 #10
Samme tanke her :-)
Intel er mig bekendt os det bedste mærke på dette område :-)

Afmelder også overvågning, men håber alt godt mht at få hastigheden op :-)