Avatar billede max33 Nybegynder
06. september 2014 - 19:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

pejning på anden server

Hej

Jeg har sat en ny server op som jeg vil flytte alle mine projekter over på, så den gamle server kan blive opgraderet.

Jeg vil gerne flytte et projekt af gangen, så jeg i en overgangs periode kører med 2 apache serverer, men hvordan?

jeg har følgende som skal kunne peje på den nye server:

*.xxxx.dk -> ny server (192.168.1.x)

yyyy.dk/abc -> ny server (192.168.1.x)
*.yyyy.dk/abc1 -> ny server (192.168.1.x)

osv.

Håber nogen kan forstå og oversætte det til httpd setup.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. september 2014 - 20:35 #1
Du kan alligevel ikke opgradere på den gamle mens den er kørende server, så der sker intet før det hele er flyttet. Så hvorfor skal det så være svært og langsomt?
Avatar billede max33 Nybegynder
06. september 2014 - 20:54 #2
Der er flere grunde til jeg vil flytte lidt af gangen!, kan du hjælpe eller ?
Avatar billede max33 Nybegynder
06. september 2014 - 21:16 #4
som jeg læser det, skal jeg bruge forskellige porte til de 2 servere, hvilket ikke kan lade sig gøre!

Skal kunne sende xxx.dk/abc til den nye server
mens xxx.dk og alt andet bliver på den gamle server!

Når det så køre tager jeg xxx.dk/abc1 til den ny server osv.

Når jeg så har flyttet alt og det hele køre med de justeringer der kommer/ skal indføres lukker jeg den gamle server og sætter routeren op til at pege på den nye server.

Jeg har forskellige løsninger som kører på en del forskellige hjemmesider mm. hvor jeg ikke skal ud og rette på porte mm.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. september 2014 - 21:36 #5
Den kan jeg ikke finde en løsning på.
Avatar billede repox Seniormester
07. september 2014 - 00:18 #6
Hvorfor migrerer du ikke bare det hele på en gang?
Avatar billede max33 Nybegynder
07. september 2014 - 00:38 #7
Hvorfor dit og hvorfor dat.....

1. Så har jeg fundet ud af jeg skal bruge:
ProxyPass og ProxyPassReverse

2. Virker dog ikke til en ip adresse da det først virker på en nyere version...

3. Så sender det til samme domæne, men til en anden port, og satte routeren op til at sende det videre til den rigtige server og den rigtige port!

<VirtualHost *:80>
    ServerName xxxx.dk
    ProxyPass /abc1 http://xxxx.dk:11080/abc1
    ProxyPassReverse /abc1 http://xxxx.dk:11080/abc1
</VirtualHost>

Resultat:
xxxx.dk/abc1 -> xxxx.dk:11080/abc1 -> NyServer:80/abc1

Alt andet kører videre på den gamle server...

PS: Syntes det er dårlig skik at blande sig i et spørgsmål hvis man ikke kan/vil bidrage til løsningen!
Avatar billede repox Seniormester
07. september 2014 - 08:49 #8
Måske man skulle overveje sin attitude overfor de mennesker som forsøger at hjælpe?

I stedet for at anskue spørgsmålene om "hvorfor dit og hvorfor dat" som indblanding eller ligegyldige for dit problem, kunne du jo overveje om de spørgsmål ikke kunne agere opklarende så en bedre/anden løsning kunne komme på bordet?

Men næ, utak er verdens løn. Held og lykke med livet, du.