Avatar billede jens_peter Nybegynder
07. september 2014 - 21:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Videofil der ikke vil slettes

Hej

Jeg bruger et program til min TVtuner, der hedder TVcenter, når jeg optager TV-udsendelser.

Vi har lige fået ny udbyder og jeg prøvede så at optage den oprindelige film, der ligger under for M.A.S.H serien.

Men fandt så ud af at der ikke var undertekster på den, så jeg afbrød optagelsen og har nu en fil liggende i video-mappen ved navn M.A.S.H.ts, der er i stykker og ikke kan afspilles.

Værre er det, at jeg heller ikke kan slette den, maskinen får det rigtigt dårligt når jeg prøver, så jeg mangler et værktøj, der kan slette filen uden at filsystemet går helt ned.

Hvis der er andre forslag en til et værktøj, som jeg forestiller mig, modtages disse også med tak.
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2014 - 22:43 #1
Hvis man booter op på en Live-CD som f.eks Linus Mint eller Ubuntu,
kan man slette hvad som helst. http://www.linuxmint.com/download.php
Avatar billede nopsen Ekspert
08. september 2014 - 17:40 #2
du kan bruge det gratis program unlocker til nemt og hurtigt at slette den.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. september 2014 - 19:41 #3
Jeg bruger Eraser til at slette filer.
http://eraser.heidi.ie/download.php
Programmet lægger sig i højreklik menuen, og kan bruges direkte på filer.
Er der filer der er låst og ikke kan slettes, evt fordi et program har lagt beslag på det, kan man vælge den skal slette ved næste pc genstart.
09. september 2014 - 06:47 #4
Generelt:
Hvilket Styresystem ?
Avatar billede jens_peter Nybegynder
22. september 2014 - 10:49 #5
Hej igen

Jeg beklager den sene tilbagemelding, men jeg er blevet syg i mellemtiden.

Jeg har ikke noget DVD-drev, så jeg har prøvet at lave en usb-stik med Mint på, men jeg kan altså ikke komme i bios på maskinen og få den startet.

Jeg har ikke været herinde og se jeres forslag til programmer før nu, men jeg vil lægge mig det på sinde til en anden gang.

Jeg kom nemlig i sidste uge til at højreklikke på mappen og nogle andre, men denne mappe havde det særkende at filerne var skrivebeskyttede, hvilket jeg slog fra.

Først i dag fandt jeg så den rigtige "videoer"- mappe og slettede den på alm. vis ved at højreklikke på den, det tog lidt tid men så var den også væk, så nu har jeg kun en mappe, der forresten ligger ude på en ekstern harddisk tilsluttet via usb 3.0, det kører lige så hurtigt som inde i maskinen på dens egen HD, der jo kun er på 500 Gb.

Til spørgsmålet om hvad den kører med, så er det en maskine af nyeste aftapning, så den kører Windows 8.1 med Classic startmenu installeret.

Så den ligner en Windows 7'er men er helt fremme selvom jeg sjældent løber ind i startmenuen, der er et udmærket menu-system til ældre mennesker, mine forældre (75&80) fik faktisk to maskiner magen til den 13/1-13 og de har haft stor glæde af Mailappen i startmenuen og ellers af muligheden for at det blev sat op så de har lige de få programmer, som de skal bruge helt til venstre på skærmen, jeg er faktisk ret stolt af dem, må jeg indrømme, min far håndterer nu bank, skat og mail mv. og han var lige blevet 79 da han fik sin første maskine i hånden.

Nå tilbage til dette her, jeg deler gerne point ud men synes ikke rigtigt at noget hjalp synderligt, men hvis nogen af jer gerne vil have dem, så bare sig til inden udgangen af måneden med et svar så får I dem ellers tager jeg dem retur selv.

Tak for indsatsen.