Avatar billede RelaxNtakeNotes Praktikant
08. september 2014 - 20:45 Der er 15 kommentarer

Problemer med drevet

Jeg har haft et problem med computeren som køre på w8, den køre ikke som den skal den hakker afsindig meget. Men nu er der opstået det her problem, check de nedstående links. Det er det der står når jeg tænder min pc, forsøger på at optimere og nulstille den.
Og jeg har ingen drev eller noget tilføjet til computeren, undtagen min gendannelses cd.

Jeg har simpelthen ingen anelse hvad der sker. Enhver tanke eller ide er godtaget. Jeg er desperat og trængene da jeg har en hel hær af afleveringer der skal checkes ind til læren

http://prntscr.com/4kxu1m Når der forsøges på at tænde den.
http://prntscr.com/4kxvfo
http://prntscr.com/4kxvjj

Mvh Karim
Avatar billede 220661 Ekspert
08. september 2014 - 22:21 #1
Har du noget usb udstyr sat til computeren som den prøver at boote på?
Hvis ikke dette er tilfældet ser det ikke godt ud. Bios kan nemlig ikke detektere en harddisk med styresystem på.
Har du backup af dine personlige filer?
Har du dem liggende på c drevet, og du vil nulstille den til da du fik den vil de jo gå tabt.
Man kunne prøve med en live cd og se om den kunne se disken.
Jeg bruger selv Hirens Boot cd til dette. På denne ligger MiniXP som kører direkte fra cd skiven, og er disken i orden vil den vise fil strukturen.
09. september 2014 - 06:52 #2
Avatar billede RelaxNtakeNotes Praktikant
09. september 2014 - 07:33 #3
Jeg har en backup, og en kopi af w8 i disk form. Men det er som om den ikke kan registrere den på computeren. Jeg har også prøvet at gøre det med computerens styresystem, det virker heller ikke. Er det tilfældet hvor harddisken er brændt af?

Mvh
Avatar billede RelaxNtakeNotes Praktikant
09. september 2014 - 07:35 #4
Angående alle mine point, jeg har brugt den her side til at få hjælp med IT de sidste mange år, i nogle tilfælde har der ikke været noget ''svar'' som jeg kunne udlevere points ud til
Avatar billede 220661 Ekspert
09. september 2014 - 17:08 #5
Hvis du piller disken fra og prøver at starte,får du så beskeden "insert system disk"?
Avatar billede RelaxNtakeNotes Praktikant
09. september 2014 - 19:32 #6
Det her er det eneste jeg får frem når jeg fjerner disken.

http://prntscr.com/4l8de7

Tak for din hjælp og tålmodighed, jeg værdsætter det uendeligt meget!

Mvh
Avatar billede 220661 Ekspert
10. september 2014 - 16:06 #7
Hmm Det kunne desværre tyde på at disken er stået helt af.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. september 2014 - 16:06 #8
Kan du høre den snurrer derinde?
Avatar billede RelaxNtakeNotes Praktikant
11. september 2014 - 09:10 #9
Ja
Avatar billede 220661 Ekspert
11. september 2014 - 18:34 #10
Er der klik lyde samtidigt fra disken?
Avatar billede RelaxNtakeNotes Praktikant
12. september 2014 - 21:31 #11
Ikke umidbart, nej.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2014 - 09:23 #12
Kan du få den til at boote på noget fra cd drevet af ved at vælge dette?
Hvilken pc er der tale om?
Avatar billede RelaxNtakeNotes Praktikant
13. september 2014 - 22:40 #13
Jeg kan ingenting, jeg har forsøgt på alting, der står jeg skal låse et drev op når jeg fx prøver at optimere den, eller nulstille den.
Jeg aner ikke hvad det vil sige at låse et drev op.

Det er en Packard Bell

Mvh
Avatar billede 220661 Ekspert
14. september 2014 - 10:49 #14
Det vil så sige når du modtager det første billede, hvor du kan vælge at du vil boote fra cd og vælger dette, og vælger cd/dvd, så skriver den drevet er låst?
Avatar billede RelaxNtakeNotes Praktikant
21. oktober 2014 - 21:32 #15
Lige præcis.

Undskyld jeg først svare nu, jeg har ikke været hjemme i 1 måned