Avatar billede flemon Nybegynder
09. september 2014 - 16:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Er det muligt at lave en RDP til en Win8 home/basic uden 3. parts program?

Hej.

Har en kunde der ønsker at sætte det op, så flere fra hovedfirmaet kan lave en RDP til hans maskine, som kører Win8 home/basic, hvor RDP funktionen jo ikke eksisterer.
Kan man fikse det på en måde, eller skal man have fat i et 3. partsprogram, og i så fald - kender i noget freeware?

Da brugerne ikke er specielt EDB kyndige skal det helst være fra deres lokale RDP klient de kobler op til min kundes maskine.

/F
Avatar billede kgkg Nybegynder
09. september 2014 - 16:41 #1
Kig på TeamViewer (www.teamviewer.com) eller Real VNC (https://www.realvnc.com/)
Avatar billede flemon Nybegynder
09. september 2014 - 18:18 #2
@kgkg
Vi bruger selv Teamviewer, men det kræver en licens hvis flere fra deres hovedkontor skal kunne koble op til den.
Har kikket lidt på RealVNC. Ved dog ikke om dette kræver licens. Kan man lave en RDP ind til en RealVNC, eller skal man have en klient installeret, og kræver det så en licens?
Avatar billede kgkg Nybegynder
09. september 2014 - 19:36 #3
RealVNC har en Free version, men også en version som koster lidt.
Men det er pebernødder. De har en guide, hvor du kan beregne hvad det koster.

Jeg har lige prøvet at beregne, hvad det koster for en Enterprice version til 1 stk. desktop og 10 brugere. Det koster $44.00 < 300 kr.

Du kan ikke bruge RDP (mstsc.exe / Forbindelse til Skrivebord) til at connecte til en RealVNC host, de har deres egen "RDP" kan ikke huske hvad de kalder deres host/client. Det er mange år (10+) siden jeg har brugt RealVNC sidst.

Du kan jo også vælge at opgardere Windows 8 home/basic versionen til en PRO version, så skal du ikke til at bruge noget software du skal til at lære af kende.
Avatar billede conz Juniormester
09. september 2014 - 22:40 #4
Her er et produkt, som burde kunne muliggøre at forbinde med RDP:
http://www.thinstuff.com/products/rdh/

Ellers skulle den her guide vise, hvordan man kan aktivere det native i Win 8 Basic:
http://andrewblock.net/2013/07/19/enable-remote-desktop-on-windows-8-core/

StasCorp har forsat projektet her, så det også virker på Win 8.1:
http://stascorp.com/load/1-1-0-63
Avatar billede flemon Nybegynder
10. september 2014 - 07:17 #5
@betalyte
Kanon. Jeg var faktisk igang med andrewblock, men det kom ikke til at virke. Nok fordi det er en 8.1.
Jeg tester med StasCorp i eftermiddag.
Avatar billede flemon Nybegynder
09. oktober 2014 - 08:18 #6
Hej Betalyte.

Undskyld for den sene opfyldning. Jeg har haft så travlt at jeg helt kom fra det.
Det virkede som det skulle med StasCorp/andrewblock.

Smid et svar.
Avatar billede conz Juniormester
09. oktober 2014 - 10:42 #7
Det var godt.