Avatar billede Jman Praktikant
19. september 2014 - 11:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

parse et telfonnummer

Hvordan kan mar parse et telefonnummer, så der altid kommer mellemrum mellem tal, så "12345678" bliver til "12 34 56 78" ?
Avatar billede b_hansen Novice
19. september 2014 - 11:33 #1
du skal lave et brugerdefineret format på dine celler. Formattet skal være ## ## ## ##
Avatar billede b_hansen Novice
19. september 2014 - 11:35 #2
Du kan eventuelt markere det relevante område. Derefter højreklikker du med musen på det markerede område og vælger "Formater Celler".
Så kommer der en ny boks op, hvor du skal stå på fanen "Tal". Her vælger du så brugerdefineret i venstre side under kategori.
I højre side er der nu et felt, der hedder Type. Her indtastes ## ## ## ##
Avatar billede Jman Praktikant
19. september 2014 - 11:48 #3
Ja.. det var lige det  -  synes ellers jeg havde prøvet. TAK!
Avatar billede store-morten Ekspert
19. september 2014 - 13:53 #4
Du kunne jo også formaterer som 'Speciel' --> 'telefonnummer. ;-)