Avatar billede Gimhle Novice
28. september 2014 - 10:27 Der er 4 kommentarer

Skrifttype i formularfelt

Hej!
Er der en eller anden som kan hjælpe mig med et skrifttype-problem i min formular ?
Jeg er begynder og har anvendt Sharepoint Designer (WYSIWYG-program) som efter forskellige erfarne udtalelser laver lidt rodede koder.

Problemet er at et af mine formularfelter viser en Times New Roman-lignende skrift på min PC (Windows 8.1) selv om der står Arial i HTML-koden. Alle øvrige input-felter i formularen viser Arial-skrifttypen.

Koden kommer her:
        <span class="style10"><strong>&nbsp;Evt. besked her</strong></span></font><font face="Arial" size="2"><br>
      </font><font face="Arial" size="2">
        <textarea rows="7" name="Besked" cols="29" tabindex="11" style="width: 230px" font face="Arial" size="2"></textarea>

På forhånd tak for hjælpen!
hilsen Peter
Avatar billede jakobdo Ekspert
28. september 2014 - 21:19 #1
Hvis din kode ser ud som den gør her, så giver Times New Roman ingen mening.
Kan det ikke være noget windows 8 halløj ?
Avatar billede repox Seniormester
29. september 2014 - 08:22 #2
Spørgsmålet har ikke meget med PHP at gøre?

Times New Roman er standard OG fallback. I din kode, skriver du faktisk
font face="Arial"
hvilket, på grund af mellemrummet, giver to attributter.

"font" er en tom attribut i ovenstående og "face" har værdien "Arial". HTML har ikke nogen "face" attributter i nogle af sine elementer. Til gengæld har den en "font" attribut. Det betyder at du skal skrive

font="Arial"

Til gengæld bruger du både "style" attributten, forsøger at anvende "font"  attributten og "size" attributten.

Alle tre kan samlet i "style" attributten, således:
style="width: 230px; font-family: Arial; font-size: 10px;"
Avatar billede Gimhle Novice
29. september 2014 - 10:00 #3
Hej repox!

Dit forslag fik løst problemet. Tak!
Skriv et indlæg så jeg kan aflevere point.

hilsen Peter
Avatar billede Gimhle Novice
01. oktober 2014 - 12:11 #4
Hej repox!

Dit forslag fik løst problemet. Tak!
Her kommer point

hilsen
Peter