Avatar billede jjam Juniormester
02. oktober 2014 - 13:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Replikering af skærm Windows --> LINUX

Hej

Til et information projekt skal et Windows skærmbillede vises på flere monitorer i flere forskellige afdelinger. Enhederne er på samme LAN. Det der vises på én skærm (Windows computer) skal kunne repliceres til en række 'slaver' der ikke kan rette indholdet.

For at holde omkostningerne nede har jeg forestillet mig at 'slaverne' kan være Raspberry Pi computere.

Er de nogle der har et forslag til hvilket software der kan løse ovenstående opgave ?
Avatar billede jjam Juniormester
05. oktober 2014 - 16:51 #2
Hej chalde

Det jeg ønsker er skærmkopi til flere klienter, ikke fjernstyring.
Ved du positivt at VNC kan sættes op til dette?
Og har du evt. mulighed for at sende et link der forklare opsætningen.

Jan
Avatar billede chalde Seniormester
07. oktober 2014 - 08:19 #3
#2 Det er heller ikke fjernstyringen der er essensen i mine links, men at du kan få en replikering af hvad der vises.
Ultravnc kan fjerne input.

Til raspberry har du mit link i #1.

Til ultravnc (windows): http://www.uvnc.com/install/
Avatar billede jjam Juniormester
08. oktober 2014 - 08:13 #4
Tak for hjælpen chalde
Bare lav et svar
Avatar billede chalde Seniormester
08. oktober 2014 - 08:55 #5
Bare behold point :)
Avatar billede jjam Juniormester
08. oktober 2014 - 13:00 #6
!