Avatar billede tubber Juniormester
07. oktober 2014 - 11:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

SSD vises USB

Jeg har 2 samsung SSD diske i min PC

De vises begge 2 som usb enheder under det der USB ikon med Safely remove media or hardware.

Til tider disconnecter det ene også sådan som usb enheder kan gøre, men kan connectes ved at refreshe under device manager.

Dette er dog til tider irreterrende da den gør det mens der arbejdes på disken.

Er det normalt for sådanne diske eller er der en løsning ?
Avatar billede claes57 Ekspert
07. oktober 2014 - 11:20 #1
I kontrolpanel/strømstyring kan du sætte, at usb ikke må slukke for at spare strøm, men skal køre 100%. Det løser det problem.

I stedet for windows sikker fjernelse, kan du bruge  http://zentimo.com/download.htm (koster penge). I den kan man flytte enheder til 'skjult' så de ikke stoppes utilsigtet.
Avatar billede tubber Juniormester
07. oktober 2014 - 11:36 #2
Mange tak.

Men jeg forstår slet ikke den er der når det er 2 interne SATA diske
Avatar billede tubber Juniormester
07. oktober 2014 - 12:07 #3
Hvordan skulle det egenligt løse problemet når den slukker den/dem når de kører ?

F.eks. hvis jeg rendere video på den ene disk slukker den pludselig, den burde vel under ingen omstændigheder slukke for noget der er i brug.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. oktober 2014 - 12:34 #4
jeg fatter heller ikke sata/usb - jeg har disse enheder som 'usb' https://www.dropbox.com/s/xpksf8uvs12sduu/Image005.png?dl=0 men en alm harddisk, et cd-drev, og den ene (ikke begge) ssd er kommet med. Det må ligge noget rod i sata-drivere/windows/bundkort - men hos mig lukker de ikke ned. Kører i øvrigt ASRock H77M bundkort.
Avatar billede hjolsen Ekspert
07. oktober 2014 - 14:21 #5
Prøv at kigge i BIOS indstillinger for SATA/ACHI/RAID - om der tillades hotswap for sata diske - hvis det tillades vises de  i "sikker fjernelse"
se evt her :
http://superuser.com/questions/12955/how-can-i-remove-the-option-to-eject-sata-drives-from-the-windows-7-tray-icon
Avatar billede tubber Juniormester
07. oktober 2014 - 14:39 #6
Kører selv AsRock 960GM/U3S3 FX

Vil lige prøve at kigge i bios senere er på vej ud af døren
Avatar billede tubber Juniormester
08. oktober 2014 - 13:41 #7
Nu har jeg fået kigget i BIOS.

Hot Plug er disabled på alle SATA portene.

Men kan ikke se diskene i BIOS, uanset om den står til IDE eller AHCI.

Så er lidt lost her.....
Avatar billede tubber Juniormester
20. april 2016 - 17:08 #8
Fik aldrig løst problemet men disken kører fint efter jeg har fået et andet bundkort.....