Avatar billede finnhartvig Nybegynder
07. oktober 2014 - 13:55 Der er 5 kommentarer

Vista - Windows 7

Jeg har en HP Pavillion dv9700 født med Windows Vista.
Kan man installere Windows 7 i stedet for Vista?
/Finn
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. oktober 2014 - 14:02 #1
Google er din ven:

"can it run with windows 7"
Avatar billede sadolin1978 Novice
07. oktober 2014 - 21:02 #2
hvis den kan køre vista ville den nok også kunne køre Win7 men hvis der ikke er lavet nogle opgraderinger af den ville jeg nok overveje en Win8.1 32 bit i stedet for. Denne har jeg set køre på ældre Dell maskiner også med kun en single core processor i modsætning til din HP der er en Duo core
Avatar billede finnhartvig Nybegynder
07. oktober 2014 - 22:27 #3
Da den blev købt, ville jeg gerne installere Win XP. Det havde jeg ikke held med. Pro Consult - edb-firma - forsøgte også, men kom til den slutning, at det kunne man ikke.

Det er bondefangeri - uacceptabelt, hvis/når en computer er født med et styresystem, som ikke kan ændres.
/Finn
07. oktober 2014 - 23:18 #4
Finn, personligt synes jeg du skulle beholde Vista. Det er blot min mening.

Forskellen på Vista og Windows 7, er ikke stor.
Jeg synes kritkken af vista er urimelig.
Vi har XP, Vista, Windows 7, Windows 8 g 8.1, I huset pt.
Jeg vil aldrig ominstallere en pre-installeret PC, til noget andet, da det I mine øjne ikke giver den store mening.

Når vi ser på producenterne, kommer de med en preinstakeret maskine. Hvis underleverandørene, f.eks. envidia kommer med driver til et andet OS, så vil producentene også gøre det, men hvis NVidia ikke kommer med en anden driver, vll producenterne heller ikke gøre det.

Forstå det nu ret.Producenten af en maskine, skal have driver til alle enheder I maskinen, og hvis de ikke kan få fra alle underleverandører, så kan de ikke understøtte div. os.
Avatar billede finnhartvig Nybegynder
22. december 2014 - 20:59 #5
Hej Alle

Tak for jeres indlæg.

Vi slutter Hermed.

/Finn