Avatar billede wald15 Nybegynder
07. oktober 2014 - 14:53 Der er 1 kommentar

Code 128 stregkode font i excel problem

Hej

Jeg skal ud fra et tal i excel generere en stregkode
jeg har derfor hentet og installeret font'en: CODE128

Hvis jeg fx. indtaster tallet: 940100116 så danner den en stregkode ud fra det, dog er denne stregkode ikke korrekt, kan ikke scannes eller sammenlignes med de gratis barcode generator på nettet

Men hvis jeg går ind på hjemmesiden: http://www.jtbarton.com/Barcodes/BarcodeStringBuilderExample.aspx
og indtaster 940100116 og vælger at den skal encode til CODE158 så får jeg  følgende tekst: Í~! +È6UÎ når jeg i excel bruger denne tekst til at danne en stregkode, så får jeg den korrekte stregkode frem som jeg skal bruge

Nogle der ved hvordan jeg kommer fra 940100116 til Í~! +È6UÎ

på forhånd tak
Avatar billede claes57 Ekspert
07. oktober 2014 - 18:30 #1
Den læser det som tal, og du skal bruge det som tekst (eller omvendt).
Se på den måde cellen er formateret (tekst/tal) og gør den omvendt.