Avatar billede morten-markussen Praktikant
08. oktober 2014 - 00:56 Der er 8 kommentarer

GOOGLE MAPS API ??

Hejsa alle sammen

Har et yderst stort spørgsmål...

har 2 hjemmesider den ene med en Google map drop Down som virker

nu har jeg så forsøgt at få det til at virke på den anden også men for kun en "grå baggrund" ??

hvad har jeg gjort forkert ???

HJÆÆÆLP
Avatar billede keysersoze Guru
08. oktober 2014 - 09:27 #1
Det må være en fejl i linje 34.
Avatar billede morten-markussen Praktikant
08. oktober 2014 - 12:01 #2
<!-- START MAP -->
              <div class="header-map hide-if-no-js">
                    <script src="http://maps.googleapis.com/maps/api/js?key=AIzaSyAuOCDKO0pSFyIN12g3UOz-k1SvDqF4K4s&sensor=TRUE"></script>
                    <script type="text/javascript">
                        jQuery(document).ready(function ($) {
                            var position = new google.maps.LatLng(56.138472,9.14629); // <-- Edit here with the latitude and longitude of your map
                            var settings = {
                              zoom: 13,
                              center: position,
                              mapTypeControl: true,
                              mapTypeControlOptions: {style: google.maps.MapTypeControlStyle.DROPDOWN_MENU},
                              navigationControl: true,
                              navigationControlOptions: {style: google.maps.NavigationControlStyle.SMALL},
                              mapTypeId: google.maps.MapTypeId.ROADMAP                    };
                            var map = new google.maps.Map(document.getElementById("map"), settings);

                            var marker = new google.maps.Marker({
                                    position: position,
                                    map: map
                            });

                        var header_map = {"tab_open":"VIS KORT","tab_close":"LUK KORT"};
                    </script>
                    <div id="map-wrap">
                        <div id="map"></div>
                    </div>
                    <div id="ds-h" class="shadow">
                        <div class="ds h1 o1"></div>
                        <div class="ds h2 o2"></div>
                        <div class="ds h3 o3"></div>
                        <div class="ds h4 o4"></div>
                        <div class="ds h5 o5"></div>
                    </div>
                    <a href="#" class="tab-label closed">VIS KORT</a>
                </div>
                <!-- END MAP -->

her er koden  den er 100% magen til den anden
Avatar billede keysersoze Guru
09. oktober 2014 - 11:35 #3
Har du et link hvor det kan se i funktion og med fejl?
Avatar billede morten-markussen Praktikant
09. oktober 2014 - 11:44 #4
Avatar billede keysersoze Guru
09. oktober 2014 - 12:40 #5
Brug din developer toolbar, http://www.web-dev.dk/post/2012/06/17/Bliv-en-hurtigere-webudvikler-med-browservc3a6rktc3b8jer.aspx, så kan du se at jquery ikke er loaded og derfor vil din kode ikke fungere.
Avatar billede morten-markussen Praktikant
09. oktober 2014 - 12:42 #6
hvordan kan jeg få den til at køre så ??
Avatar billede keysersoze Guru
09. oktober 2014 - 13:05 #7
Nu virker jquery - ved ikke helt om det har været en fejl herfra eller hvad. Anyway, så har du nu fejl i "tweetable is not a function" - så enten må du fjerne den del af koden eller også du må inkludere koden bag tweetable.
Avatar billede keysersoze Guru
09. oktober 2014 - 13:06 #8
Du må få ryddet ud i alle oplagte fejl før det giver mening at fejlsøge ting som kortet - så det vil også være en god idé at kigge på http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fisenvadforsamlingshus.dk%2Ftest%2Fcontact.html&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0