Avatar billede kennith Nybegynder
14. oktober 2014 - 11:32 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Tillad kun enkelte programmer på PC

Hej jeg har et kasse system som kører på en PC der skal være internetadgang således at kassesystemet kan opdateres osv. Men jeg ønsker at lukke computeren ned så det kun er muligt at åbne kasseprogrammet, da det er et problem at folk når der ikke er kunder går på facebook osv. Er der nogen der kender et program eller noget der kan låse computeren sådan at den kun kan starte det ene program og alt andet kræver ekstra kode?
Avatar billede martens Guru
14. oktober 2014 - 15:10 #1
Sagtens ..

Start >> kør >> gpedit.msc

Lokal computer-politik >> Brugerkonfiguration >> Administrative skabeloner >> System >> Kør kun de angivne Windows-baserede programmer

Her vælger du så aktiveret  ..  Nede i boksen Indstillinger skal du så taste navnet på programmet ( eventuelt hele stien ) ( gøres i boksen Værdi )  Ikke skide brugervenligt, - men her har brugerne heller ikke så meget at lave....

mvh martens
15. oktober 2014 - 07:15 #2
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, OS/2, Unix, Linux, ... ?