Avatar billede Rashid1403 Nybegynder
28. oktober 2014 - 11:35 Der er 10 kommentarer

Captcha jsp

Hej. Jeg har fundet/ændret i en kode, så jeg kan lave noget Captcha i min java projekt, men der opstår et problem, så snart jeg laver variablerne:
HttpServletRequest request = null;
og
HttpServletResponse response = null;

Jeg ved godt at de ikke må være null, men hvordan skal jeg skrive det i min main metode, som ser sådan ud:

public static <MockHttpServletRequest> void main(String[] args) throws ServletException, IOException
{
    processRequest(request, response);
}

static void processRequest(HttpServletRequest request, HttpServletResponse response) throws ServletException, IOException
{

        response.setContentType("image/jpg");
.....
}
Avatar billede arne_v Ekspert
28. oktober 2014 - 14:49 #1
Forsoeger du at lave noget unit test af din captcha?
Avatar billede Rashid1403 Nybegynder
28. oktober 2014 - 16:33 #2
Nej. For får en nullpointer, fordi de er sat til Bull. Men ved ikke hvordan jeg skal løse problemet.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. oktober 2014 - 17:40 #3
Normalt saa koerer servlets i en servlet container og servlet container saetter request og response objekterne op.

Men det ser ud som om du forsoeger at bruge dem i et standalone program (med main).

Jeg tror at det er noedvendigt at vide lidt mere om hvad du forsoeger at opnaa for at kunne hjaelpe.
Avatar billede Rashid1403 Nybegynder
28. oktober 2014 - 20:25 #4
I første omgang, vil jeg gerne få denne(link) til at virke, så vil jeg lave flere ting, men bare dette vil ikke virke, vis jeg ikke tilføjer de to variabler, men så bliver de sat til null som tidligere beskrevet.

http://www.mkyong.com/wicket/how-do-integrate-kaptcha-in-wicket-solution/
Avatar billede arne_v Ekspert
29. oktober 2014 - 01:57 #5
Bruger du wicket som web framework?

Bruger du Tomcat som web container?

Hvor kommer den main ind i billedet? (der er ingen main i det link)
Avatar billede Rashid1403 Nybegynder
29. oktober 2014 - 09:05 #6
Ja, det er fordi, jeg vil skal til eksamen prøve at lave et projekt hvor jeg bruger java, så jeg skal vel bruge main, ellers kan jeg ikke køre/teste det.
Avatar billede Rashid1403 Nybegynder
29. oktober 2014 - 09:35 #7
Har nu tilføjet maven og via cmd prøver jeg at tilføje stien på projektet, men så får jeg denne fejl.

Microsoft Windows [Version 6.3.9600]
(c) 2013 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes.

C:\Users\Hjemme-PC>cd C:\Users\Hjemme-PC\Desktop\5.sem\Test\WicketExamples2

C:\Users\Hjemme-PC\Desktop\5.sem\Test\WicketExamples2>mvn jetty;run
[INFO] Scanning for projects...
[WARNING]
[WARNING] Some problems were encountered while building the effective model for
com.mkyong.core:WicketExamples:war:1.0-SNAPSHOT
[WARNING] 'build.plugins.plugin.version' for org.apache.maven.plugins:maven-comp
iler-plugin is missing. @ line 88, column 12
[WARNING]
[WARNING] It is highly recommended to fix these problems because they threaten t
he stability of your build.
[WARNING]
[WARNING] For this reason, future Maven versions might no longer support buildin
g such malformed projects.
[WARNING]
[INFO]
[INFO] ------------------------------------------------------------------------
[INFO] Building WicketExamples 1.0-SNAPSHOT
[INFO] ------------------------------------------------------------------------
[INFO] BUILD FAILURE
[INFO] ------------------------------------------------------------------------
[INFO] Total time: 0.141 s
[INFO] Finished at: 2014-10-29T09:31:41+01:00
[INFO] Final Memory: 4M/123M
[INFO] ------------------------------------------------------------------------
[ERROR] Unknown lifecycle phase "jetty;run". You must specify a valid lifecycle
phase or a goal in the format <plugin-prefix>:<goal> or <plugin-group-id>:<plugi
n-artifact-id>[:<plugin-version>]:<goal>. Available lifecycle phases are: valida
te, initialize, generate-sources, process-sources, generate-resources, process-r
esources, compile, process-classes, generate-test-sources, process-test-sources,
generate-test-resources, process-test-resources, test-compile, process-test-cla
sses, test, prepare-package, package, pre-integration-test, integration-test, po
st-integration-test, verify, install, deploy, pre-clean, clean, post-clean, pre-
site, site, post-site, site-deploy. -> [Help 1]
[ERROR]
[ERROR] To see the full stack trace of the errors, re-run Maven with the -e swit
ch.
[ERROR] Re-run Maven using the -X switch to enable full debug logging.
[ERROR]
[ERROR] For more information about the errors and possible solutions, please rea
d the following articles:
[ERROR] [Help 1] http://cwiki.apache.org/confluence/display/MAVEN/LifecyclePhase
NotFoundException
C:\Users\Desktop\Test\WicketExamples2>
Avatar billede Rashid1403 Nybegynder
29. oktober 2014 - 10:30 #8
nu ser fejlen sådan ud, men kan ikke løse det:
[ERROR] No plugin found for prefix 'jetty' in the current project and in the plu
gin groups [org.apache.maven.plugins, org.codehaus.mojo] available from the repo
sitories [local (C:\Users\Hjemme-PC\.m2\repository), central (https://repo.maven
.apache.org/maven2)] -> [Help 1]
[ERROR]
[ERROR] To see the full stack trace of the errors, re-run Maven with the -e swit
ch.
[ERROR] Re-run Maven using the -X switch to enable full debug logging.
[ERROR]
[ERROR] For more information about the errors and possible solutions, please rea
d the following articles:
[ERROR] [Help 1] http://cwiki.apache.org/confluence/display/MAVEN/NoPluginFoundF
orPrefixException
Avatar billede arne_v Ekspert
29. oktober 2014 - 16:01 #9
Nej - man skal ikke have en main i den kontekst.

Du bruger main naar du vil lave en console app eller en GUI app.

Du bruger ikke main naar du vil lave en web app. En web app deployer man i en web container som Tomcat eller Jetty og aktiverer via browser.

De basale teknologier i en Java web container er JSP og servlet.

Men oven paa disse bruger man normalt et web framework. Dem er der mange forskellige af. Wicket er et af dem.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. oktober 2014 - 16:03 #10
Mit forslag:
1) hent, installer og start Tomcat
2) faa hello world JSP og hello world servlet til at virke
3) laes om wicket, lav hello world i wicket og deploy den
4) lav captcha med wicket