Avatar billede kimit Praktikant
03. november 2014 - 14:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

script til at slette default data i formularfelter

Hej

Jeg har en webshop, hvor bruger informationer lægger sig ind automatisk, når kunden logger sig ind.

Nu har jeg brug for at kunne registre, hvilke medarbejdere hos kunden varen skal sendes til.

Til det skal jeg bruge et javascript, som fjerner data, som allerede ligger i backend på shoppen, og som skal udfyldes på ny,  når kunden går til checkout.

Det er felterne "name" og "lastname", hvor jeg ønsker fjernet default og som skal udfyldes på ny for at gennemføre en ordre...

Jeg har dette stykke javascript, men kan ikke få det til at virke.

function test()
{
    var name = document.getElementById('ctl00_bc_tbFirstname');
    if (name != null)
    {
        name.value = '';
    }

    var lastname = document.getElementById('ctl00_bc_tbLastname');
    if (lastname != null)
    {
        lastname.value = '';
    }

Nogen idéer...
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
03. november 2014 - 15:24 #1
prøv dette

function test(){
    var firstname = document.getElementById('ctl00_bc_tbFirstname');
    if (firstname.value != ""){
        firstname.value = 'palle';
    }

    var lastname = document.getElementById('ctl00_bc_tbLastname');
    if (lastname.value != ""){
        lastname.value = 'gulvballe';
    }
Avatar billede kimit Praktikant
03. november 2014 - 16:58 #2
Hej Ronols

Som default tager systemet, hvad der er indtastet i backend som fornavn og efternavn.

Og dette kan ikke ændres i frontend af den besøgende, der er logget ind.

Så funktionen skal overskrive, hvad hentes ind fra backend og tvinge den besøgende til at skrive sit fornavn og efternavn for at gennemføre en bestilling.

Det gør dit forslag ikke...
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
03. november 2014 - 18:49 #3
den jeg lavede den testede på om et felt var udfyldt, og var den det nulstillede den feltet til palle / gulvballe, kunne selvføgelig bare være blanke.

det du efterspørger er form validation https://www.google.dk/search?q=js+form+validation

<!DOCTYPE html>
<html>
    <head>
        <meta charset="utf-8">
        <title>demo</title>
        <style type="text/css">
        </style>
        <script type="text/javascript">
            function form_validate() {
                var msg = new Array();
                var firstname = document.getElementById('ctl00_bc_tbFirstname');
                if (firstname.value == "") {
                    msg.push('fornavn ikke udfyldt');
                    //firstname.focus();
                }
                var lastname = document.getElementById('ctl00_bc_tbLastname');
                if (lastname.value == "") {
                    msg.push('efternavn ikke udfyldt');
                    //lastname.focus();
                }
                var lng = msg.length;
                if (lng > 0) {
                    alert(msg.join('\n'));
                    return false;
                }
                return true;
            }
            function Nulstil() {
                var firstname = document.getElementById('ctl00_bc_tbFirstname');
                if (firstname.value != "") {
                    firstname.value = '';
                }

                var lastname = document.getElementById('ctl00_bc_tbLastname');
                if (lastname.value != "") {
                    lastname.value = '';
                }
        </script>
    </head>
    <body>
        <form action="ny_side.php" onsubmit="return form_validate()" method="post">
            <input name="firstname" id="ctl00_bc_tbFirstname" value="ronny">
            <input name="lastname" id="ctl00_bc_tbLastname" value="olsen">
            <input type="submit" >
        </form>
        <script type="text/javascript">
            Nulstil();
        </script>

    </body>
</html>
Avatar billede kimit Praktikant
04. november 2014 - 09:07 #4
Tak - det var lige, hvad jeg skulle brug.

Send et svar og få dine point.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
05. november 2014 - 13:56 #5
får du her