Avatar billede chgreth Nybegynder
03. november 2014 - 21:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Illustrator - "The preferences file is corrupt"

Hej, jeg sidder og arbejder med en opgave i Illustrator og pludselig er dette begyndt at dukke op hver gang jeg åbner nogle af mine filer:

"The preferences file is corrupt and has been rest to the default settings. The curropt file will be backed up as: AiPrefserr"

Hvad betyder dette og hvad kan jeg gøre for at rette op på problemet? Jeg er naturligvis bange for at mine filer pludselig er ubrugelig og det ville være katastrofalt, eftersom det er min svendeprøve jeg sidder og arbejder på.

Mine computerfærdigheder er begrænset, så forsøg gerne at tale i et sprog jeg forstår.

Jeg håber I kan hjælpe mig.

Venligst, Christina
Avatar billede prodic Mester
03. november 2014 - 23:00 #1
Denne guide bør hjælpe dig igennem:
http://www.northlite.net/designorati/illustrator/prefs/prefs.htm

Alternativt kan du google "reset Illustrator prefs" for andre guides og vejledninger. Adobe har vist sin egen et sted.

Dine filer bør ikke gå i stykker, da det "kun" er diverse settings og indstillinger som prefs-filen indeholder.
Avatar billede chgreth Nybegynder
04. november 2014 - 23:43 #2
Hey!

Ved hjælp af dit link og derefter dette link fandt jeg den rette mappe og fulgte så instrukserne.

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-performance/where-can-i-find-application-data-folders-in/26f4d163-7340-4974-b513-72bfcd1f54a5

Nu lader det til at alt er godt.

Mange tak!
Avatar billede chgreth Nybegynder
02. april 2015 - 09:17 #3
Hvordan lukker jeg tråden?
Avatar billede chgreth Nybegynder
02. april 2015 - 09:17 #4
H