Avatar billede mshh Nybegynder
05. november 2014 - 18:59 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke flytte Dokumenter til ny placering

Jeg har et problem der minder om det her:
http://www.eksperten.dk/spm/849419

Det er i hvert fald samme fejl jeg får - nemlig

"Listen over almindelige undermapper under... blev ikke opbygget"

Jeg har forsøgt at flytte mine systemfolder til en ekstra harddisk. Jeg fik flyttet "Dokumenter" til D:\
Men fandt ud af, at jeg nok burde flytte den til D:\Dokumenter - og så have Musik i D:\Musik osv.

Problemet er bare, at jeg kan ikke flytte placeringen igen.
Hvis jeg forsøger at flytte den til en undermappe får jeg en fejl - og forsøger jeg at flytte "Dokumenter" tilbage til C:\ får jeg ovenstående fejl om "almindelige undermapper"

Jeg har forsøgt mig med ovenstående og været logget på som administrator - men det er som om det så er administrators dokumentmappe jeg flytter... og den som hører til min konto den forbliver uændret.

Hvad gør man?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. november 2014 - 19:31 #1
da den ligger i d:\, så vil d:\dokumenter give et evigt loop, hvor den kopierer sig selv ind.
Flyt den tilbage til oprindelig, genstart, og så flyt til d:\dokumenter.
Avatar billede mshh Nybegynder
05. november 2014 - 19:47 #2
Enig...men jeg kan ikke flytte den tilbage til oprindelig placering C:\Users...
Så får jeg den fejl som jeg skriver om ovenfor.

Jeg har også forsøgt at oprette en ny mappe på C-drevet... men når jeg forsøger at flytte til den så giver det samme fejl.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. november 2014 - 19:56 #3
placering - vælg 'gendan standard'
Avatar billede mshh Nybegynder
05. november 2014 - 20:03 #4
Jeg har nu genstartet.

Og endnu engang forsøgt placering "gendan standard" - men det giver som sagt fejlen:
Listen over almindelige undermapper under "D:\System Volume Information" blev ikke opbygget.
Adgang nægtet.

Samme fejl får jeg hvis jeg opretter en ny mappe på C:\Ny mappe
Avatar billede mshh Nybegynder
05. november 2014 - 20:04 #5
Jeg skal måske sige, at jeg godt kan gemme på D:\

For jeg kopieret min gamle Outlook.pst ind i en folder D:\Outlook-filer. Og det virker fint.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. november 2014 - 20:19 #6
ok -  det er en dum fejl i windows.
Du skal lige omkring kontrolpanel - system, Avancerede systemindstillinger
Der i fanebladet systembeskyttelse skal du markere D-drev - og klikke 'konfigurer' - her skal du deaktivere systembeskyttelsen. Genstart, og så kan du gendanne standard - og efter ny genstart flytte til d:\dokumenter.

Der er en systemfejl i windows - systembeskyttelse dækker windows selv, men ikke data på disk. Hvis man flytter data til andet drev, så kommer det med i systembeskyttelse, og det er hul i hovedet. Det er kun dig selv, der skal kopiere data - windows gør det ikke.
Avatar billede mshh Nybegynder
05. november 2014 - 20:30 #7
Den var faktisk allerede deaktiveret... så i farten kom jeg til at slå den til - hvilket jeg først opdagede efter genstarten.

Jeg fik den slået fra igen - og har genstartet igen.

Jeg har også slået det fra på C-drevet.

Men fejlen er fortsat den samme

Listen over almindelige undermapper under "D:\System Volume Information" blev ikke opbygget.
Adgang nægtet.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. november 2014 - 20:32 #8
den mappe skal ikke være der når systembeskyttelsen er slået fra på drevet. Prøv evt at vise skjulte og systemfiler i stifinder så mappen vises. højreklik på den og slet den.
Vil den ikke fjernes, så er der mulighed via en linux-boot-cd.
Avatar billede mshh Nybegynder
05. november 2014 - 20:41 #9
Jeg har valgt vis skjulte filer til... men det er som om det ikke virker.

Jeg får ikke vist den mappe du nævner - men jeg kan også på mit C-drev se, at de mapper jeg opretter her i roden (hvortil jeg har forsøgt at flytte "dokumenter") de bliver ikke vist, men de er der alligevel.

Fx. har jeg oprettet C:\DOC på et tidspunkt. Den vises ikke i stifinder - men prøver jeg at oprette den igen, så bliver jeg spurgt om jeg vil flette min nye mappe sammen med den eksisterende mappe!

Mig og Windows 8.1 forstår vist ikke helt hinanden..?!
Avatar billede mshh Nybegynder
05. november 2014 - 20:46 #10
Fundet... nu fik jeg mappen vist...

Jeg skulle fravælge "Skjul beskyttede operativsystemfiler"... tror jeg det var. Jeg fravalgte en masse forskelligt skjult:-)

Jeg skal så bare have administratoradgang for at slette den - men logger jeg på som administrator, er det som om jeg ikke kan markere mappen og få lov at slette den?
Avatar billede mshh Nybegynder
05. november 2014 - 20:50 #11
Når jeg logger på som administrator - og ser indstillinger for min konto, så står den til at være "Administrator"...

Men ja - den siger jeg skal have tilladelse fra administrator for at slette mappen på D:\drevet?
Avatar billede claes57 Ekspert
06. november 2014 - 02:47 #12
Der er en 'superadministrator' mulighed - jeg ved bare ikke hvordan.
Evt lav en bootcd med fx ubuntu Linux. Den kan køres i 'live-mode' uden at installere noget. Så kan du slette mappen (linux er ligeglad med Windows-rettigheder).
Avatar billede mshh Nybegynder
07. november 2014 - 16:05 #13
Hej!

Tjaaaa... det er desværre helt sort det du skriver.
Jeg forsøger at tage fat på en kammerat.

Tak for dine forsøg.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. november 2014 - 16:11 #14
ok - bare læg et svar selv så du kan lukke spørgsmålet.
Avatar billede mshh Nybegynder
11. november 2014 - 19:34 #15
Så lykkes det - hvis jeg undlod at bede Windows om at flytte filerne, når jeg flyttede "Dokumenter" så virker det - og jeg undgik "system file information" fejlen.