Avatar billede dennisgs Praktikant
07. november 2014 - 15:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Koble Celle værdil til Ark-navn

Jeg har brug for at kunne slå en værdi op i et ark med et lopslag hvor navnet på arket er en celle værdi.

Opslaget skal finde saldo, så formlen ville være =Lopslag("Saldo";Navnet på arket;5;0)

I det ark hvor formlen skal være er der følgende udseende
Konto    Beskrivelse      Saldo
7020    Goodwill        Her skal formlen være

Men hvordan kan jeg få formlen til at søge i et ark der hedder 7020?

Håber det giver mening.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
07. november 2014 - 16:49 #1
=LOPSLAG(9999;INDIREKTE("'"&A1&"'!A1:H100");5;0)

hvor 9999 er opslagsværdi, A1 (i det ark hvor formlen indtastes) indeholder navnet på det ark hvori der skal søges og A1:H100 er tabelområdet.
Avatar billede dennisgs Praktikant
08. november 2014 - 14:00 #2
Det virker ikke rigtig.

Indirekte formel siger, at den er flygtig?
Avatar billede dennisgs Praktikant
08. november 2014 - 14:12 #3
Min fejl. Jeg skulle bare referere til den rigtige kolonne og så kom tallet.

Lav et svar, så får du point
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
08. november 2014 - 17:10 #4
OK.