Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
07. november 2014 - 19:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Filplacering i et Windowsprojekt

Når jeg opretter et Windowsprojekt danner Visual Studio denne filstruktur:

Proj -> proj -> bin -> Debug -> bin -> Debug
                    -> Release
                    -> x64
                    -> x86 -> Debug

I Proj -> proj ligger solution (.sln), programfiler og evt. .mdf, men ingen .exe.

Når jeg kører F5 lander .exe, .mdf + nogle andre i Proj -> proj -> bin -> x86 -> Debug og det mener jeg selv VS har sat op som debugsti.

Mit spørgsmål er, hvad er 'best practise' mht. filplacering i et Windowsprojekt?

Og hvad er formålet med de filer, der er placeret i Proj -> proj?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. november 2014 - 19:54 #1
Nu har du ikke:

project - project

men:

solution - project

Og den dag du laver en solution med flere project's giver det mening.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. november 2014 - 19:57 #2
bin -> Debug -> bin -> Debug

lyder funky - er du sikker paa at det er saadan?
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
08. november 2014 - 11:46 #3
I et projekt er det sådan (og jeg vil ikke mene, at jeg selv har haft fantasi til at lave det!), men jeg har lige prøvet af lave et nyt projekt i VS2008 og VS2010 og her laver systemet strukturen:

Solution -> proj -> bin -> Debug
                -> Release

så det giver god mening.

Er filerne i Solution -> proj at betragte som et filopbevaringssted?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. november 2014 - 20:39 #4
Oppe i solution har du normalt kun .sln filen med ref til projekterne.

Nede i projekterne har du alle mulige slags filer.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
09. november 2014 - 16:28 #5
Når man tilføjer en .mdf, så gemmer VS den i Solution -> proj, men hvis man i sit program forbinder med |DataDirectory|, så peger den jo på Solution -> proj -> bin -> Debug, hvor debug-exefilen befinder sig eller fungerer det på en anden måde?
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
22. februar 2015 - 17:32 #6
Så vidt jeg kan se, er det .mdf i projekt, der ændres på, når man tilgår databasen fra VS brugerfladen. Når man kører med F5, så kopieres .mdf (hvis .mdf property Copy to Output Directory er sat til Copy Always) og .exe ud i enten bin -> debug eller bin -> release afhængig af hvad 'solution configurations (midt på i andet bånd i VS) er sat til. Hvis man ønsker at se, hvad der står i .mdf i debug eller release, så kan man bruge Microsoft SQL Server Management Studio og 'attache' .mdf (vigtigt) - husk at køre den som admin ellers kan man få fejl. Husk også at detache .mdf for ellers har man sat en lås på den.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
22. februar 2015 - 17:33 #7
Tak for kommentarer!