Avatar billede kusken Nybegynder
01. december 2014 - 09:03 Der er 2 kommentarer

Definere Custom fields i Wordpress

Hej,

Jeg bruger et tema i Wordpress, der som standard henviser til permalinket i a href koden:

<a href="<?php the_permalink() ?>" class="ci-keyimage-link" rel="bookmark" title="Permanent Link to <?php the_title_attribute(); ?>">

Den fulde kode kan ses her: http://www.codeshare.io/yge9r

Jeg vil dog gerne bruge et andet link, og har derfor oprettet et Custom Field, der hedder custom_link. Mit spørgsmål er, hvordan jeg henviser til dette felt i koden?

Jeg har prøvet at erstatte the_permalink med custom_link uden helt.
Avatar billede SpecOp Nybegynder
01. december 2014 - 13:16 #1
Du bruger get_post_meta til at hente custom fields fra en post.

get_post_meta($post_id, $key, $single);

Så, antaget at du er i Wordpress loop

get_post_meta(the_ID(), "custom_link", true);

Udenfor loopet (antaget at din post's id er 10 )

get_post_meta(10, "custom_link", true);
Avatar billede kusken Nybegynder
01. december 2014 - 14:00 #2
Jeg har brug for lidt mere uddybning, da jeg er meget langt fra at være en haj til PHP eller Wordpress.

Skal jeg i Wordpress loop have tilføjet denne linje?

get_post_meta(the_ID(), "custom_link", true);

Kan det passe, at mit loop ligger i en fil der hedder single.php under temaet? Kan du evt. vise, hvor denne linje skal tilføjes?

http://www.codeshare.io/Hei4z

Og så uden for loopet skal jeg erstatte the_parmalink med:

get_post_meta(10, "custom_link", true);

hvor jeg ønsker at indsætte mit custom field?