Avatar billede kimit Praktikant
02. december 2014 - 07:42 Der er 4 kommentarer

Finde filer ved hjælp af command prompt

Jeg har en system disk, som er gået ned. XP stopper i startup processen.

Nu skal jeg bruge de .pst filer, som jeg har liggende på harddisken og skal have dem kopieret til en ekstern disk.

Hvordan skriver jeg en søgesti i command prompt efter alle .pst filer og kopiere dem til en extern harddisk ?
Avatar billede AnyFellow Mester
02. december 2014 - 08:06 #1
Hvis din systemdisk hedder c: og din eksterne disk f.eks. hedder f: kan du skrive følgende:

xcopy /S /C /K c:\*.pst f:\
Avatar billede claes57 Ekspert
02. december 2014 - 09:37 #2
du skal lige flytte c:\
hvis xp-disk er c:.

...>c:
c:...>cd \
c:\>xcopy /S /C /K *.pst f:\

dvs du skal være i roden på c-drev før du fyrer xcopy af.
Avatar billede AnyFellow Mester
02. december 2014 - 09:51 #3
claes57...> Det er ikke nødvendigt. Din syntakt er magen til min, bortset fra at du ikke angiver kildedrevet, men i stedet står på c-drevet.

Syntaksen jeg har angivet er korrekt, selvom du angiver at den ikke er.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. december 2014 - 10:23 #4
ok - jeg har bare læst din syntaks som om den kun kopierer c:\*.pst og derfor ikke kommer på /s - det må bero på en gammel misforståelse hos mig fra min tid med dos.