Avatar billede mile Juniormester
02. december 2014 - 13:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Undgå CTRL Shift Enter ved kopiering til celler ?

Min kollaga er ved at kopiere formler til en hulens masse celler. Det er åbenbart en matrix for Excel forventer CTRL Shift enter i hver celle når formlen er kopieret dertil.

Er der mon en måde, så man kan kopiere den samme formel til en hel masse celler på én gang, og så fyre en kommando (evt. makro) af, så de alle bliver opdaterede ?
Avatar billede supertekst Ekspert
02. december 2014 - 14:45 #1
Hvor mange celler er der tale om?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
02. december 2014 - 15:37 #2
Hvordan ser din matrixformel ud?
Avatar billede mile Juniormester
03. december 2014 - 08:16 #3
=IFERROR(INDEX('Disk-drives'!B:B; SMALL(IF(A5='Disk-drives'!A:A; ROW('Disk-drives'!A:A)-MIN(ROW('Disk-drives'!A:A))+1; ""); COLUMN(A4)));"")
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
03. december 2014 - 16:59 #4
Hvis du har indtastet din matrixformel (med Ctrl og Shift nede før du trykker Enter) sådan at der er krølllede parenteser omkring formlen, kan du så ikke bare aktivere cellen med denne formel og så trække i fyldhåndtaget (lille kvadrat i cellens nederste, højre hjørne) over det celleområde hvortil du vil have formlen kopieret?
Avatar billede mile Juniormester
04. december 2014 - 13:21 #5
Prøver at sende forslaget videre.
Avatar billede mile Juniormester
17. december 2014 - 08:42 #6
Nå min kollega er ikke kommet videre med det. Han vil dog prøve løsningen når han får lidt luft. TAk for hjælpen anyway.
Avatar billede mile Juniormester
17. december 2014 - 08:43 #7
x
Avatar billede mile Juniormester
17. december 2014 - 08:44 #8
xl-Enthusiast lægger du ikke lige et svar så jeg kan accpetere ?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
17. december 2014 - 09:18 #9
OK.