Avatar billede jaymaster Praktikant
02. december 2014 - 23:56 Der er 1 kommentar

C5 2012 installation af SQL 2008 fejler

Hej,

Jeg prøver og installerer en C5 2012 og køre de første steps igennem af installation uden problemer, men når den skal installerer SQL 2008 R2 Express så fejler den.

Jeg har ikke nogen SQL på i forvejen. Jeg har forsøgt og gøre det på en Windows 2008 R2 server 64 bit, WIN 7 enterprise 64 bit samt en WIN 8.1 64 bit. Alle ender ude med følgende fejl:

Kunne ikke oprette forbindelse til Microsoft SQL Server (local)\C5_122/014_2243.
(DBNETLIB)ConnectionOpen Connetc() SQL Server does not exist or access denied (17)

Hvordan kommer jeg videre med at få installeret er der nogen der er hajer?
Avatar billede gorgemuld Nybegynder
16. december 2014 - 14:33 #1
C5 skal tildeles en bruger som har adgang til databasen. Din C5 har ikke default adgang til database serveren. For nemhedsskyld, installer SQL express først.