Avatar billede AnitaHansen7 Nybegynder
05. december 2014 - 14:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kommasepareret fil virker ikke

hej.

Jeg har en masse mail i Excel jeg skal have overført til Outlook.
A= debitor nr.
B= navn
C= debitortype
D= mailadresse
Jeg har markeret kolonnerne og givet dem navn, og så har jeg sagt gem som cvs, semikolonne separeret fil.

importer/eksporter i Outlook, tillad dupletter, kontakter.

Nu kommer problemet så:
Hver gang jeg kommer til at skulle "sortere" det ind i Outlook burde de stå nedenunder hinanden navn kan trækkes til navn, mailadresse til mailadresse osv.
Men det står ikke under hinanden men som en lang vandret linje.

Hvad gør jeg forkert her?
Avatar billede whiteraven_gl Juniormester
05. december 2014 - 17:23 #1
Forklaring skal findes i at Office 2010 ikke forstå ; (semikolon) som adskillelse men , (koma) dette skyldes manglefuld oversættelsen fra Engelske på nogen punkter i avancerede funktioner i Office produkterne.

For at omgå dette problem kan du lave en søg og erstat i wordpad/notepad på ; til ,

Skal lige sikre dig at "," ikke indgå andre steder i filen evt. lav en søg erstat på , til - eller et andet tegn.
Avatar billede AnitaHansen7 Nybegynder
05. december 2014 - 19:13 #2
Tak for svar det virker nu, nu kommer jeg dig til et ny problem, jeg indlæser det i outlook under "kontakter" men så kommer alle mail ind og ligge med alle andre mail jeg har, kan man indlæse dem direkte i en nyoprettet kontaktgruppe istedet og i så fald hvordan ?
- ved du det?
Avatar billede AnitaHansen7 Nybegynder
09. december 2014 - 10:46 #3
Smid et svar, så kan du få dine point
Avatar billede whiteraven_gl Juniormester
04. august 2015 - 19:00 #4
ops lidt gamlet men har ikke været på et stykke tid