Avatar billede jenslund Juniormester
06. december 2014 - 16:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Asus Systemgendannelse USB

Hej Hajer,

Netop kommet hjem med ny Asus Notebook PC.

Manden i butikken sagde at jeg skulle kopiere opsætningen ud på en usb-nøgle. Han sagde, at maskinen selv ville spørge mig i forbindelse med konfigurationen, men det gjorde den ikke.

Hvordan gør man det?

VH Jens
Avatar billede claes57 Ekspert
06. december 2014 - 17:24 #1
kontrolpanel / genoprettelse / opret et genoprettelsesdrev
Det kører en række filer til nødstart ind på usb - og så gemmer du det usb-drev, og husker at opdatere det hvis/når du opgraderer windows (fra 8.0 til 8.1 og til 10 osv (der kommer ikke en 9'er)).
Avatar billede jensenjs Juniormester
06. december 2014 - 19:39 #2
Og husk at sige ja til også at gemme genoprettelsespartitionen.
Det er ¤%#&#/& irriterende, tager meget tid og plads, men så er du sikret mod de fleste ulykker.

Jeg skulle bruge mere end 20GB så et 32GB USB stick er passende.
Og har du USB-3 på din maskine SÅ KØB ET USB-3 stick.

En god USB-3 pen er denne.
http://www.proshop.dk/Hukommelseskort-og-USB-pen/Kingston-DataTraveler-100-%28G3%29-32GB-2404532.html
Avatar billede jenslund Juniormester
06. december 2014 - 20:31 #3
Tak for svar begge.

Jeg fandt nu ud af det, da jeg først lurede, hvor hjælpefunktionen var (Er ny til Windows 8).

Der er sikkert en udvikler, der har tjent sin årsløn ved at anbringe den og kontrolpanelet et sted, hvor man ikke umiddelbart kan finde den - fjollet!

Smid et svar begge, så kan I dele point.

VH Jens
Avatar billede claes57 Ekspert
06. december 2014 - 20:45 #4
bare hold mig ude af point. Har rigeligt.
Men jeg tror microsoft har en afdeling på ikke under 100 mand/kvinder til at flytte ting i brugerfladen.
Avatar billede jensenjs Juniormester
06. december 2014 - 22:38 #5
Jeg springer over
Avatar billede jenslund Juniormester
22. januar 2015 - 07:09 #6
:-)