Avatar billede Rulif Nybegynder
09. december 2014 - 07:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lås mulighed for indtastning - hvis der er tastet værdi i anden celle

I et regneark skal der tastes en værdi i én (og kun én) af tre celler.
For at undgå brugerfejl, ønskes det at regnearket automatisk låser for indtastning i de to andre celler når der er indtastet en værdi i én af cellerne.

Se eksempel her
http://gupl.dk/717231/

Gode forslag modtages gerne.

På forhånd tak.
Hans Chr.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
09. december 2014 - 08:32 #1
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
09. december 2014 - 08:53 #2
Du har ret - der er et problem. Jeg kigger på det.
Avatar billede Rulif Nybegynder
09. december 2014 - 08:46 #3
Tak for hurtigt input.

Jeg kan dog tilsyneladende ikke taste værdien 1 i nogen af de ønskede feltet med nuværende opsætning...??
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
09. december 2014 - 09:24 #4
Prøv at se om det her er bedre.

http://gupl.dk/717235/
Avatar billede Rulif Nybegynder
09. december 2014 - 12:42 #5
Hej

Det fungerer fint, at der kun tastes værdi i én af cellerne.
Desværre er det på bekostning af datavalidering med ønske om udelukkende at kunne taste værdien "1". Dvs, der må fx ikke kunne tastes 0 eller 2.

Beklager jeg ikke fint dette tydeligt beskrevet i spørgsmålet i første omgang.

Hvordan kan det kringles?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
09. december 2014 - 13:04 #6
Avatar billede finb Ekspert
09. december 2014 - 13:53 #7
Avatar billede Rulif Nybegynder
09. december 2014 - 14:11 #8
Det fungerer fint, tak.

Send som svar - så kommer der point.

Mvh. Hans Chr.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
09. december 2014 - 17:18 #9
Jeg er i tvivl om, om det er mig du skriver til, men under alle omstændigheder er her et svar.