Avatar billede HIDI Praktikant
09. december 2014 - 21:22 Der er 3 kommentarer

Windows 8 til Windows 7 - manglende WiFi driver

Hej

Jeg har formateret min Packard bell ´EN TF71BM´ som kom med Windows 8, og installeret Windows 7 i stedet. Problemet er nu, at jeg mangler driveren til WiFi, og dette kan ikke findes på deres hjemmeside, da den eneste software de har, kun er kompatibel med Windows 8. What to do?

vh
Avatar billede minoza Nybegynder
09. december 2014 - 21:50 #1
Det er det typiske problem med bærbare. Jeg kan ikke hjælpe dig med den specifikke driver da du ikke skriver andet end navnet og modellen på din bærbare. Det du skal finde ud af er præcist hvilket trådløse netværkskort der er sat i dit eksemplar. Jeg googlede lidt og kan se at der er tale om enten/både? atheros og realtek, disse fabrikater er i hvert fald nævnt på Packard Bell's supportside. Prøv om du kan finde navnet og den specifikke model for netop dit netværkskort (dette kan sagtens variere selvom navnet på den bærbare er det samme). Hvis du har held med at finde ud af det kan du prøve at søge på producenternes egne hjemmeside:

Atheros: https://www.atheros.cz/
Realtek: http://www.realtek.com.tw/

Eller et tredje fabrikat hvis dette er tilfældet? Sry, men jeg kan ikke hjælpe dig bedre, god jagt! :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2014 - 23:00 #2
Har du forbindelse på lan netværkskortet kan du prøve at hente Slimdrivers og se om den kan finde en Wifi driver til dig:

http://www.driverupdate.net/
Den gratis til venstre skal du bruge.
Avatar billede Antlars Novice
10. december 2014 - 04:13 #3
Hvis "Slimdrivers" ikke finder den korrekte driver, så prøv at kigge på Intel drivere. Jeg havde nøjagtig samme problem da min PC (Packard Bell ENLE 11 BZ) blev bygget om til Windows 7. Packard´s supportside omtaler kun drivere fra Atheros og Realtek. - Men da Intel Centrino N-105 blev lagt ind var problemet løst.