Topnyhed:GDPR-ekspert efter ny Helsingør-afgørelse fra Datatilsynet: Her er de vigtigste hovedpointer

Thomas Kjærsgaard

Vice president, erhvervsdirektør, Telia Denmark

E-Mail

thomas.kjaersgaard@teliacompan
y.com

Linkedin

Se Thomas's LinkedIn profil

Thomas tiltrådte i sommeren 2018 som direktør med det overordnede ansvar for Telias samlede erhvervsforretning i Danmark.

Siden september 2019 har Thomas desuden fungeret som Interim CEO for Telia Danmark.

Han er født i 1972 og er uddannet HD i finansiering fra CBS (Copenhagen Business School). Desuden har han en diploma i Business Strategy fra Insead.

Thomas’s karriere spænder vidt, og senest før han kom til Telia i August 2018 har han været salgsdirektør i Microsoft samt stået i spidsen for en lang række forskellige cloud-, hosting- og digitaliseringsprojekter for nogen af de største erhvervskunder i Europa gennem mere end 10 år.

Før Thomas var i Microsoft hvor han begyndte i 2006, var han en årrække i ledende stillinger på såvel Børsen, WebTop Technology og i BRFkredit.

I Telia er Thomas en del af den direktion der sammen definere retningen for Telia’s forretning i Danmark, med fokus på digitalisering, innovation, IoT løsninger, nye forretningsmodeller og partnerskabsmodeller.
3 artikler på Computerworld

Thomas Kjærsgaard

1

Vi har alle et klima-ansvar: Her er vores erfaringer og indgang til klima-problematikken hos Telia

Klumme: Alle virksomheder – ikke mindst dem, der arbejder på forkanten af den teknologiske udvikling – har et stort ansvar for at aktivere viden og ressourcer i kampen for planetens fremtid. Her er mine erfaringer fra Telia.

20. september 2019 kl. 11.50 | læs »

Vi bliver rigere, dygtigere og mere innovative: Robotterne er fremtidens strateger

Klumme: ”Robotterne kommer!” Det har vi efterhånden hørt i mange år – både formuleret som en advarsel og et fremtidshåb. Jeg ser gerne, at robotterne bliver endnu hurtigere til at trække i arbejdstøjet, da vi har brug for dem, den kunstige intelligens og automatiseringen i bestræbelserne på at blive klogere, smartere, hurtigere og forbedre konkurrencesituationen for danske virksomheder.

24. juli 2019 kl. 10.11 | læs »

Vi skal i gang med at udnytte data nu, før Asien og USA løber fra os ... og vi skal blive bedre til at samarbejde om det

Klumme: Transaktionsbaserede data kan både sætte skub i danske virksomheders forretningsudvikling og konkurrenceevne og gøre samfundet som helhed mere levende og smart.

6. marts 2019 kl. 12.59 | læs »