Ulrik Blichfeldt

Executive director, Nordics, Star

E-Mail

ublichfeldt@star.global

Linkedin

Se Ulrik's LinkedIn profil

Jeg arbejder passioneret med at gennemføre innovation, forretningsudvikling og digitale projekter drevet af design-thinking, data og god forretningssans.

Mange virksomheder har et potentiale, som ikke bliver udnyttet, fordi de tøver for længe.

Vi skal blive bedre til at komme i gang og følge løsninger til dørs, og jeg vil gerne slå et slag for den ædle kunst, som findes i kategorien ”Get Shit Done”.

Jeg trækker som rådgiver på erfaringerne fra 20 år i ledende roller i både it- ”Start-ups” og ”Corporates”.
4 artikler på Computerworld

Ulrik Blichfeldt

Hvad så SMV Danmark A/S, har I greb om digital innovation? Og er Hr. Kontinuitet i stand til at forvandle sig til en vild digital innovatør?

Klumme: Ofte er vi hyret som de digitale abekatte, der skal drive en workshop om digital forretningsudvikling eller bidrage til at tegne en digital strategi. Her møder jeg mange dygtige erhvervsledere i små og mellemstore virksomheder. Knaldhamrende dygtige folk uden hands-on-erfaring med digital transformation. Måske en farlig cocktail?

23. januar 2020 kl. 13.18 | læs »

Digital transformation er en kulturkamp, som kræver diplomater i skudsikre veste

Klumme: Rigtige mange digitale forandringsprojekter løber panden mod en mur af etableret virksomhedskultur. Forandring kan give fjender, men vi skal have alle med. Derfor er der brug for diplomater i skudsikre veste.

9. oktober 2019 kl. 10.00 | læs »
1

Lad nu være med at gå i gang med et flerårigt stjernekrigsprojekt - sådan høster du gevinsterne på den rigtige måde

Klumme: Tunge ord som disruption og innovation lægger en våd dyne over feltet for datadrevne forbedringer. Vend bøtten. Stil skarpt på konkrete forretningsmæssige forbedringer og brug software og data som værktøjer. Uanset platform, så opstår gevinsterne kun, når de er tænkt sammen med forretningen.

6. september 2019 kl. 13.28 | læs »

Bottom-up duer ikke. Vi skal altså have et top-down forretningspotentiale at realisere. Og så skal vi have lidt tid

Klumme: Handlingslammelse kommer i flere former og farver i forhold til digital omstilling. En af dem er at parkere det hele med et dyrt konsulentkøb. En anden er at bestille digitalisering af sin egen organisation med en smørrebrødsseddel af hypede tech-koncepter. Men flaskehalsen peger altså på topledelsen, for digital omstilling kan kun drives et sted fra: Forretningen. Få det nu bare gjort! 

3. maj 2019 kl. 10.06 | læs »